fredag 28 mars 2014

Häxmästaren av Saskia Walker

Titel: Häxmästaren
Författare: Saskia Walker
Förlag: Harlequin- Tusen tack för recension exemplaret
ISBN: 978-91-6407-669-4
Serie: Maleficiumtrilogin
Original titel: The Libertine
Språk: Svenska
Antal sidor: 330
Finns hos: Adlibris / Bokus 

**********************************************************************************************************************
Handling: Hans krafter kan rädda henne från undergång, eller leda henne rakt ner i fördärvet.

Lennox Taskill är en liderlig rucklare, och en kraftfull häxa som enligt rykten även utför förtrollningar mot kompensation när det behagar honom. Hans enda lojalitet står till likasinnade för hans förakt inför vanliga människor befästes när han såg sin egen mor brännas på bål, anklagad för häxeri. Så när den förtjusande hustrun till en förmögen godsägare kommer för att be Lennox om hjälp, ger hon honom ovetandes både en möjlighet till förlustelse och vedergällning.

Chloris Keavey har misslyckats med att producera en arvinge och står nu inför hotet att kastas ut på gatan av sin skoningslösa make. Hon har lovat sig själv att hon ska göra allt som står i hennes makt för att bli med barn, även om det innebär att utsätta sin kropp och själ för Lennox förförande magi. Men när den grymma häxjakten kommer allt närmare riskerar Lennox och Chloris allt för att kunna fortsätta med sina förbjudna, lustfyllda nätter och för att bevara hemligheten som kan kosta dem livet.
 ~Goodreads.com~
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Jag hade förhoppningar på denna trilogi eftersom jag tyckte att det verkade spännande med häxor men den första boken Nattfjärilen blev väl inte direkt någon hit hos mig.

Därför hade jag inga vidare förväntningar på Häxmästaren. Men ja när jag väl har börjat på en serie så fortsätter jag på den, jag ger den helt enkelt en chans. Denna läste jag med jämna mellanrum när jag låg i badet. Och jag måste faktiskt säga att Häxmästaren var bättre än den första boken i serien.

Häxmästaren innehöll mer det jag saknade i Nattfjärilen, tex magin, bättre skildring av 1700-talet, helt enkelt en bättre bok. Walker har ett bättre språk i denna bok och handlingen är mycket bättre och levande. Det blir inte någon ny favoritbok då det är något jag saknar som jag inte kan sätta fingret på.

Jag fick alla tre böcker av förlaget så ja den sista kommer bli läst så jag kan avsluta serien. 

Betyg: 2 av 5.

Delar i serien:
1. Nattfjärilen
2. Häxmästaren
3. Havsdrottningen

2 kommentarer:

  1. Jag tyckte inte heller om de två första delarna i den här serien. Men tredje boken - Havsdrottningen - är helt klart min favorit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska snart ta mig ann den sista delen, ska bli skönt att avsluta ännu en serie :)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.