måndag 13 januari 2014

Tematrio - tre bra 2013

I veckans tematrio hos Lyran lyder frågan: Dags för sista inlägget med fjolårstema (tror jag i alla fall). Jag läste många bra olika sorters böcker fjol, gjorde ni? Berätta om tre bra böcker du läste under 2013!

1. The fault in our stars av John Green. 
Denna levde verkligen upp till mina förväntningar.

2. En man som heter Ove av Fredrik Backman
Också en bok som levde upp till mina förväntningar, älskade Ove.

3. Hilmens fånge av Carlos Ruiz Zafón
Jag avgudar denne mans böcker. 

16 kommentarer:

  1. Carlos Ruiz Zafon har jag aldrig ens hört talas om!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh då kan jag rekommendera hans böcker som bara den speciellt min absoluta favoritbok, Vindens skugga, underbar bok.

      Radera
  2. Jag hoppas att Zafon kommer att skriva fler böcker!

    SvaraRadera
  3. Jag har ju bara läst Ove-boken, men Greens bok har jag redan och även Vindens skugga av Zafón :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du två mycket bra böcker att se fram emot :)

      Radera
  4. Ove gillade jag också! Ruiz Zafon står på läslistan och är med i min boktolva, så det verkar ju lovande =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Denne underbare Ove :) Du kommer inte bli besviken av Zafón :)

      Radera
  5. Zafón gillar jag, har Ängelns lek väntande i bokhyllan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillade Ängelns lek mycket, dock inte lika mycket som Vindens skugga men nära inpå :)

      Radera
  6. De två första instämmer jag helhjärtat i. Zafóns Vindens skugga var en väldigt vacker läsupplevelse, men den blev ingen favorit.

    SvaraRadera
  7. Har bara läst Vindens skugga, kanske ska läsa de andra två också. Ove var ju toppenbra med rolig och sorglig.
    Mia

    SvaraRadera
  8. Carlos Ruiz Zafon Vindens skugga har jag läst men inte de andra, kanske man skulle göra.
    Mia

    SvaraRadera
  9. Ruiz är jag sugen på att läsa något av, kanske kan bli av i år. :)

    SvaraRadera
  10. Zafóns böcker har jag tänkt läsa ett tag och nu ska det bli av, han är med i min boktolva 2014.

    SvaraRadera
  11. De två första står i bokhyllan och blir förhoppningsvis lästa snart

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.