söndag 26 januari 2014

En smakbit på söndag - Legend

Jag bjuder på en smakbit från Legend skriven av Marie Lu. Har precis börjat med den.
Smakbiten är från sidan, 30:

När jag var sju år kom pappa hem från fronten på en veckas permission. Hans arbete gick ut på att röja upp efter Republikens soldater och han var nästan alltid borta, så mamma fick uppfostra oss pojkar på egen hand. Under hans ledighet genomförde stadspatrullen en rutinkontroll av vårt hus som slutade med att pappa släpades i väg till den lokala polisstationen för förhör. Jag antar att de hade hittat någonting misstänkt. När polisen kom tillbaka med honom var båda armarna brutna och hela hans ansikte blodigt och blåslaget. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.