söndag 2 juni 2013

En smakbit på söndag - Dirgenten från St Petersburg


Min smakbit denna söndag kommer från boken, Dirigenten från Sankt Petersburg skriven av Camilla Grebe och Paul Leander Engström. Jag har precis börjat läsa den. Smakbiten kommer från sidan 28:

Vid korsningen Nikitskij och Tverskoj Boulevard dundrade några stora bepansrade penningtransportbilar mot rött ljus. En barnfamilj på väg mot skolan retirerade upp på trottoaren. En bil har styrkan, den stannar inte för mänsklig materia, det vet alla ryssar. Starkast vinner. Precis så var Ryssland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.