söndag 16 februari 2020

Farliga affärer av Ellinor Wessel

Titel: Farliga affärer
Författare: Ellinor Wessel
Förlag: Bookmark Förlag
ISBN: 978-91-8900-786-4 
Antal sidor: 301
Finns hos: Adlibris / Bokus

Recensionsexemplar från: Bookmark Förlag, stort tack!

Handling: Johan Wagner har utåt sett allt man kan önska sig: ett framgångsrikt bilhandelsföretag, ett lyxigt hus, en vacker fru och tre barn. När han en dag försvinner uppdagas även en älskarinna i den femton år yngre och drivna Emily Tranchell, anställd som regionchef på Porsche. 

Inget tyder på att ett brott har begåtts, men den äldre polismannen Thomas Sark blir alltmer övertygad om att något inte stämmer. Emily och Thomas förenas i sitt sökande efter den försvunne bilhandlaren, och beträder därmed en värld som står i bjärt kontrast till den svenska idyllen. Innan de vet ordet av har de alla förvandlats till brickor i ett farligt spel, orkestrerat av makt, pengar och internationella intressen. 

Kommentar: Här kan man säga att författaren kan sina bilar. Mig säger det inte så mycket då jag inte alls är så påläst om bilars olika modeller osv, men jag fattar ju att det är "häftiga" bilar vi har att göra med här. Den här boken skulle nog göra sig rätt snygg på film, inte en ny Fast and the Furious men skulle nog kunna bli en läcker film av det hela.

Gillar hur boken är uppbyggd även om det är något som saknar mig, karaktärerna tex tilltalar mig inte riktigt men det är en spännande och bra uppbyggd bok, jag läser gärna mer av denna författare.
Boken slutar ju verkligen med en cliffhanger.

Betyg: 3 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.