tisdag 21 januari 2020

...får leken tåla av M.J Arlidge

Titel:...får leken tåla
Författare: M.J Arlidge
Förlag: Lind & Co
ISBN: 978-91-7779-145-4
Original titel: Liar liar
Serie: Helen Grace #4
Antal sidor: 413
Finns hos: Adlibris / Bokus

Handling: Mitt i natten lyses stadshimlen upp av skenet från tre stora eldsvådor. Det är mer än bara ett tragiskt sammanträffande. För kriminalkommissarie Helen Grace visar sig en ondska hon aldrig tidigare sett maken till. 

Bränderna kräver flera människoliv, och det framgår snart att de är noggrant planerade och iscensatta. Men utredningen hinner knappt börja förrän nya lågor slickar stadens byggnader och fler får sätta livet till. 

Pressen på Helen blir stor när allmänheten kräver att hon och hennes team ska hitta den skyldige och få ett slut på de fruktansvärda mordbränderna. Och som om det inte vore nog måste hon också hantera sina överordnade och säkerställa att den ambitiösa reportern Emilia Garanita inte stjälper polisens arbete. 
Utredningen blir en krutdurk. Frågan är hur Helen ska orka stå emot sina egna demoner och kunna koncentrera sig på att hitta och oskadliggöra mordbrännaren. 

Kommentar: Tycker verkligen om den här serien. Med varje bok jag läser i serien vet jag vad jag kommer att få, en otroligt spännande bok i ett rasande tempo. Jag är inte besviken! Intressanta karaktärer, redan från första sidan börjar det med en otäck brand. Man vill bara läsa för att få reda på vem som har gjort alla detta hemska mordbränder. Som alltid när jag läser denna författare håller spänningen i sig enda till slutet.
Ganska tidigt in i berättelsen får Helen och kollegorna upp ett spår, en gärningsman som passar perfekt in men riktigt så enkelt är det inte. Så tidigt in i berättelsen kommer författaren inte att avslöja vem den skyldige är, detta var mer ett villospår.

Betyg: 4 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.