söndag 13 oktober 2019

Rädda mig från farliga män av S.A Lelchuk

Titel: Rädda mig från farliga män
Författare: S.A Lelchuk
Förlag: Bokfabriken
ISBN: 978-91-7835-104-6
Original titel: Save me from dangerous men
Serie: Nikki Griffin #1
Antal sidor: 384
Finns hos: Adlibris / Bokus

Recensionsexemplar från: Bokfabriken, stort tack!

Första meningen: "Baren låg borta i West Oakland."

Handling: Privatutredaren Nikki Griffin är bokhandlare på dagtid. På natten söker hon upp män som misshandlar kvinnor. 

Nikki Griffin får i uppdrag att utreda Karen Li, som är anställd vid ett stort techbolag i Sillicon Valley. Hon är misstänkt för att ha sålt affärshemligheter. Nikki konfronterar Karen som berättar att det finns män som föföljer henne - farliga män. Innan hon hinner berätta för Nikki vad hon vet går allt fel, dödligt fel, och nu är det Nikki som är i farozonen.

Kommentar: Jag hade önskat att denna var med spännande och rå än vad den var, för det tänkte jag att den skulle vara när jag läste på om handlingen. Visst är den spännande, underhållande och fartfylld men inte riktigt där jag ville ha den.

Jag gillar Nikki, den tuffa bokhandlaren. Hur härligt är det inte för en bokälskare att få läsa om böcker i böcker. På dagen arbetar hon i sin älskade bokhandel och på natten åker hon runt på sin motorcykel och skapar rättvisa. Att läsa om Nikki går inte att inte tänka på Lisbeth Salander. Jag tycker att de har många likheter mellan dem.

Betyg: 3 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.