torsdag 15 augusti 2019

Jag ska hitta dig av Pernilla Ericson

Titel: Jag ska hitta dig
Författare: Pernilla Ericson
Förlag: HaroerCollins Nordic
ISBN: 978-91-5092-915-7
Serie: Erlagruppen #2
Antal sidor: 346
Finns hos: Adlibris / Bokus

Första meningen: Han passerade duscharna i en avlånga korridoren, händerna djupt nerkörda i de grå mysbyxornas fickor. 

Handling: Utredningsteamet Erlagruppen återförenas. En rättegång närmar sig och en torped har fått i uppdrag att mörda polisens källa. En förrädare inom poliskåren ska leda torpeden rätt. Nyckelvittnet som ska röjas ur vägen är Erlagruppens fixare, Rickard Falke. PolisenLiv Kaspi dras in i en dödlig kamp mot den under världens mäktigaste man. Hon måste använda all sin skicklighet för att avvärja hotet.  

Kommentar: Älskade första boken i denna serie så fattar inte varför del två har legat oläst i bokhyllan ett tag. Men ni vet hur det är, så mycket böcker så lite tid. "Jag ska hitta dig" är en typiskt lättläst bladvändare, det är en bok som är svår att lägga ifrån sig. Tempot är högt från början till slut, spännande hela tiden så det var svårt att sluta läsa när man väl börjat.
Gillar verkligen karaktärerna, de är välskrivna och jag gillar att få följa dem alla, speciellt Liv och Aminah, vilka powerkvinnor.

Den här boken upplever jag som lite mindre brutal än den första, men precis lika bra. Rekommenderar verkligen den här serien om du ännu inte läst den. Har del 3 i bokhyllan som jag definitivt ska se till att den inte står oläst länge till.

Betyg: 4 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.