torsdag 30 augusti 2018

Himlen kallar av Louise Ehde

Titel: Himlen kallar
Författare: Louise Ehde
Förlag: Visto förlag
ISBN: 978-91-8876-918-3
Serie: Harry 
Språk: Svenska
Antal sidor: 275
Finns hos: Adlibris / Bokus
*********************************************************************************
Handling: Anders Strömblad är en ung tillbakadragen revisor som lever ett vanligt och inrutat liv i Stockholm, utan några större krav på tillvaron. När han får beskedet att han har en dödlig cancerform, och en begränsad tid att leva, tar han det vågade beslutet att ge sig ut på en världsomspännande resa, istället för att påbörja omedelbar behandling. 

Resan tar honom till avlägsna delar av världen, där många intressanta och sällsamma möten påverkar honom både fysiskt och känslomässigt. Flera gånger under resans gång ställs han öga mot öga med döden, vilket tvingar honom att rannsaka sig själv och sitt liv. 

Inget går som Anders har tänkt sig. Inte ens döden håller vad den lovar, och livet tar en högst oväntad riktning. 

(Goodreads.com)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Jag fick den här boken av min chef med en hälsning från författaren, det är nämligen hennes svägerska. Så snällt.

Det här är författarens debutbok. Och jag tycker hon lyckas leverera med sin bok. Läsningen flyter på då texten är välskriven och lättläst. Himlen kallar är en humoristiskt och varm berättelse. Trots det sorgliga ämnet så inger den hopp, att leva livet och den tid vi har kvar på denna planet.

Det jag gillade allra bäst med denna bok är att trots att Anders får ett fruktansvärt besked iom sin sjukdom så låter han inte den ta över honom. Han låter inte sjukdomen besegra honom och styra hans liv. Utan han bestämmer sig för att leva sitt liv fullt ut och ger sig iväg på sin livs resa.

Denna bok var ett recensionsexemplar från Visto förlag, tack för den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.