lördag 17 februari 2018

Tryggare kan ingen vara av Dag Öhrlund

Titel: Tryggare kan ingen vara
Författare: Dag Öhrlund
Förlag: Lind & Co
ISBN: 978-91-7461-954-6
Serie: Ewert Truut #2 
Språk: Svenska
Antal sidor: 478
Finns hos: Adlibris / Bokus

**************************************************************************************
Handling: Den buttre, fördomsfulle men innerst inne godhjärtade kommissarie Truut har på nåder fått komma tillbaka från förvisningen i Skåne till Stockholmspolisen för att jobba med cold cases. Men hans liv förändras hastigt när en galning börjar skjuta mot barn, Ewerts eget barnbarn.

Än en gång kastas Ewert och hans medarbetare Carolina Herrera och Måns Schmidt in i en rasande kamp mot klockan. Ewert konfronteras åter med sina många fördomar och blir förvirrad när han plötsligt också möter kärleken.

(Goodreads.com)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Andra delen om kommissarie Ewert Truut. Det var inte så länge sedan jag läste första boken i denna serie. Det är inte min favoritserie men absolut en serie jag gillar mer och mer.

Jag tycker mer och mer om Ewert efter denna bok. Precis som i förra boken får han jobba med sina fördomar, han är bufflig som karaktär men han berör en ändå, det är han som gör hela boken och historien tycker jag.

Det här var en spännande bok där det händer något hela tiden. Vi kastas in in handlingen redan på första sidan. Den innehåller även en härlig dos av humor, så det blir en bra blandning av spänning och humor.

Det som dock drar ner betyget är alla de återkommande porrscenerna, de förstör flytet i böckerna och tillför inte handlingen egentligen någonting alls. Ewert och Carolinas sexliv är helt ointressant för mig.

Betyg: 3 av 5

Böcker jag läst av Dag Öhrlund som är recenserade i denna blogg: 
Uppgörelsen
Besökaren
Erövaren
Hämnaren
Motvind
Där inga ögon ser

1 kommentar:

  1. Du får gärna kika in på min blogg för att delta i en tävling där man kan vinna en inbunden bok av De fördärvade av Karin Slaughter! :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.