tisdag 23 januari 2018

Let it snow av John Green & Maureen Johnson & Lauren Myracle

Titel: Let it snow
Författare: John Green & Maureen Johnson & Lauren Myracle
Förlag: Speak
ISBN: 978-01-4241-214-5   
Språk: Engelska
Antal sidor: 352
Finns hos: Adlibris / Bokus

Läst i december 2017. Ligger lite efter med recensionerna. 

***************************************************************************************************************************
Handling: An ill-timed storm on Christmas Eve buries the residents of Gracetown under multiple feet of snow and causes quite a bit of chaos. One brave soul ventures out into the storm from her stranted train and sets off a chain of events that will change quite a few lives. Over the next three days one girl takes a risky shortcut with an adorable stranger, three friends set out to win a race to the Waffle House (and the has brown spoils), and the fate of a teacup pig falls into the hands of a lovesick barista. 

(Goodreads.com) 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Ja nu är det ju ett par veckor sedan det var jul, men ja jag ligger lite efter med mina inlägg helt enkelt så denna korta recension kommer nu.

Den här boken hade jag planerat att läsa i jultider ett par år och nu har den blivit läst under julledigheten.

Den enda av dessa tre författare som jag tidigare har läst är John Green. Intressant upplägg med tre författare och tre olika historier som smått vävs in i varandra.

Jag gillade den första novellen bäst, The Jubilee Express skriven av Maureen Johnson. Den är riktigt mysig med ordentlig julkänsla. Den är humoristisk, smågalen, charmig och söt med en härlig huvudkaraktär, och givetvis väldigt förutsägbar med insta-love men det gör ingenting i detta sammanhang.

Andra berättelsen var John Greens, A cheertastic christmas miracle. Måste säga att jag kände mig något besviken på den berättelsen då jag hade lite högre förväntningar på den. Kände den var lite seg och för långdragen trots att den inte var så lång.

Sista berättelsen, The patron saint of pigs. Den gillade jag inte alls. Jag ogillade huvudkaraktären Addie från första början. Hon kändes på tok för självupptagen och gnällig, jag brydde mig ärligt inte vad som skulle hända henne.

Men en helt ok bok att läsa i jultider för att få sig lite julstämning.

Betyg: 3 av 5

Böcker jag läst av John Green: 
The fault in our stars
Paper Towns
Looking for Alaska

4 kommentarer:

  1. Jag hade tänkt att jag skulle läsa den här inför jul men som med så mycket som man planerar så blev det inte av, får nog ta det nästa år istället! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tänkt samma sak i flera år så förra året blev den äntligen läst :)

      Radera
  2. Har hört det där om tredje novellen från väldigt många håll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. den var verkligen ingen höjdare den sista novellen

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.