måndag 31 juli 2017

TV-serie: The Young Pope

-I samarbete med C More-

I samarbete med C More har jag möjlighet att erbjuda mina läsare en fri månad, ordinarie provtid är 2 veckor men ni har möjlighet att få prova på en månad, helt utan bindningstid. Önskar ni fortsätta med tjänsten kostar det sedan 99 kr / månad.

För att komma till erbjudandet klickar du här.

I juli månad har jag sett följande serie.

Titel: The Young Pope
Originaltitel: The Young Pope 
Premiär: 21 oktober 2016 
Längd: ca 55 min per avsnitt
Antal avsnitt: 10 
Skådespelare: Jude Law, Diane Keaton, Silvio Orlando, Javier Cámara, Scott Shepherd, Cécile De France, Ludivine Sagnier, James Cromwell
Genre: Drama
Sett på: C More
Betyg på IMDb: 8,4
Länk till IMDb

Handling: "När den unge och karismatiske amerikanen Lenny Belardo väljs till ny påve, under namnet Pius XIII, väcker det såväl hopp som oro i den katolska världen. Snart är maktintrigerna i Vatikanen i full blom, samtidigt som Lenny försöker förstå vem han egentligen är."

Kommentarer: Jag vet egentligen inte vad som drog mig till den här serien. Kanske katoliken i mig drogs till den, nu är inte jag så jättetroende får jag passa på att säga. Men den hade något som gjorde att jag drogs till den.

Jude Law spelar amerikanen Lenny Belardo, den första amerikanska påven och en ung en. Han tar namnet Pius XII. Hela livet har han sökt efter sina föräldrar som lämnade honom på ett barnhem som ung, han växte upp hos syster Mary som han någonstans ser som sin modersgestalt.

Jag blev riktigt fascinerad av den här serien, den är otroligt välgjord och väldigt unik Jag var i Rom för 6 år sedan och vi passade såklart på att besöka Vatikanen, vi spenderade en heldag där. Och jag måste säga att trots att jag inte är så jättetroende så var det en något av spirituell upplevelse hur flummigt det än må låta. Serien har givetvis inte spelats in i Vatikanen man har istället spelat in de delar som ska föreställa rum inne i Vatikanen i en studio. Det märks verkligen inte, det ser ut som Vatikanen, jag fullkomligt tror på det.

Jag har alltid gillat Jude Law men här vill jag påstå att han gör sitt livs roll. Det tog ett tag innan jag förstod mig på honom, man visste aldrig vart man hade honom. Han är liksom allt i ett, oberäknelig skrämmande, arrogant, rolig, charmig, smart och allmänt omöjlig som påve. Han är otroligt fängslande att titta på. Det enda som jag egentligen har att klaga på är att den är lite väl långsam ibland med lite utdragna scener. Men det väger faktiskt upp eftersom det är en bra serie som verkligen sticker ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.