måndag 31 juli 2017

Stöld & Rättegången av James Patterson


Titel: Stöld
Författare: James Patterson
Förlag: Bokfabriken
ISBN: 978-91-7629-456-7
Original titel: Heist
Språk: Svenska
Antal sidor: 132
Finns hos: Adlibris / Bokus

***************************************************************************************************************************
Handling: De är redo att slå till. I flera månader har de övervakat juveleraren på Hatton Garden. De har full kontroll. Ingenting kommer kunna gå snett. 

Vad de inte tagit i beräkningarna är att någon annan har planerat exakt samma kupp. Men de måste ta hem det här, det är långt ifrån bara diamanterna som står på spel. 
(Goodreads.com)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Titel: Rättegången
Författare: James Patterson
Förlag: Bokfabriken
ISBN: 978-91-7629-426-0
Original titel: The trial
Språk: Svenska
Antal sidor: 128
Finns hos: Adlibris / Bokus

***************************************************************************************************************************
Handling: Kingsher styr San Fransiscos knarkhandel med blodiga händer. När två kvinnor skjuts till döds på en exklusiv nattklubb lyckas polisen äntligen gripa honom. 

Men rättegången mot Kingsher ska börja hämnas han på alla som är inblandade. En våg av dödligt våld förlamar staden. Ska Kingsher någonsin kunna dömas? Kriminalinspektör Lindsay Boxer och hennes vänner i Womens Murder Club befinner sig själva mitt i händelsernas centrum. 
(Goodreads.com)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Efter lite googlande har jag förstått att BookShots är författaren James Pattersons påfund, kul. Idén är att det ska vara snabba böcker du hinner läsa på max 150 sidor till ett lägre pris. Kul tycker jag. Ibland vill man inte ta sig ann en tegelsten så vad passar bättre än en snabbläst och fartfylld bok. Och det är precis så som jag vill beskriva båda dessa böcker. Jag läste ut vardera på 1 timme. 

Först tänkte jag hur ska författaren få till en hel historia på endast 130 sidor, men vet ni det funkar perfekt. Allt hinner verkligen avvecklas på dessa sidor. Båda böckerna var spännande, det hände saker hela tiden. 

Jag kan klart se mig själv läsa fler böcker av denna sort.

Betyg: 3 av 5

Dessa böcker var recensionsexemplar från Bokfabriken, tack för dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.