söndag 25 juni 2017

Sälj! av Fredrik Eklund

Titel: Sälj! Konsten att sälja vad som helst till vem som helst
Författare: Fredrik Eklund
Förlag: Ekerlids förlag
ISBN: 978-91-8819-344-5
Språk: Svenska
Antal sidor: 305
Finns hos: Adlibris / Bokus

***************************************************************************************************************************
Handling: Fredrik Eklund har gjort sig ett namn som fastighetsmäklaren mega kändisarna vänder sig till när de vill spendera miljoner på en ny Manhattanbostad. Under sitt första år som mäklare sålde han fastigheter för 50 miljoner dollar och blev utsedd till Årets nykomling. 

Fredrik Eklund har med andra ord en gedigen kunskap om hur man säljer och tjänar stora pengar. Han har flitigt delat med sig av sina kunskaper på sociala medier, i tidningar och tv-program, bland annat genom realityserien Million Dollar Listing New York, som renderat honom fans i över 113 länder världen över.
På ett humoristiskt, insiktsfullt och varmhjärtat sätt berättar Fredrik Eklund om hur han uppnått sina drömmar och hur DU kan göra detsamma. Boken ger råd om allt från träning och klädsel till hur du får dina kunder att verkligen gilla och lita på dig.

Alldeles oavsett du har titeln försäljare eller inte är Sälj! en bok för dig. Den beskriver det som vi alla ägnar oss åt varenda dag. Från ett extra varmt leende för ett bättre bord på krogen, till att övertala femåringen att det är läggdags, eller att få partnern att vilja åka till just ditt drömresemål på semestern. Allt handlar om samma sak. Om du klarar att sälja dig själv, klarar du att sälja vad som helst! 

(Goodreads.com)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Jag älskar att titta på Million Dollar Listing där Fredrik Eklund har varit med sedan säsong ett. Han har alltid varit min favorit, sån himla härlig personlighet om den än må uppfattas lite för mycket ibland. Men jag älskar det för han sticker verkligen ut och det känns som att han verkligen är sig själv hela tiden, det går helt enkelt inte att motstå honom.

Egentligen är jag inte så mycket för denna typ av böcker, typ självhjälpsböcker men jag kunde helt enkelt motstå att läsa den just för att jag gillar Fredrik och glad är jag att jag gjorde. Boken är otroligt bra skriven på ett personligt plan. Han har skrivit en bok som ger tips och råd och hur man ska lyckas i livet. Han skriver även mycket bra om att stärka sitt självförtroende, att komma igång med sina drömmar. Man behöver inte arbeta med sälj för att uppskatta den här boken., den kan läsas av alla.

Boken är uppdelad i tre delar, i första delen berättar han hur man säljer bäst, i andra delen hur man blir framgångsrik, och tredje delen tips och idéer  hur dy lyckas. Det jag även tyckte mycket om med boken är att Fredrik blandar allt detta genom att bjuda på sig själv och berättar om sina egna erfarenheter. En bra bok med konkreta idéer, jag blev klart inspirerad och den bjöd även på en hel del skratt. Hans personlighet lyser verkligen igenom på alla sidor.

Betyg: 4 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.