måndag 10 oktober 2016

TV-serie: Narcos - Säsong 2

Titel: Narcos - Säsong 2
Premiär: 2 september 2016
Längd: ca 50 min per avsnitt
Antal avsnitt: 10
Skådespelare: Wagner Moura, Boyd Holbrook, Pedro Pascal, Joanna Christie, Paulina Gaitan, Diego Catano, Paulina Garcia
Genre: Biography | Drama | Crime 
Betyg på IMDb: 8,9

Varning för spoilers. 

Handling: Först fick de kokainet. Sedan pengarna. Nu vill de colombianska kartellerna ha makten och då blir det krig.

Kommentarer: Jag gillade verkligen första säsongen av Narcos som jag inte såg för så länge sedan. Andra säsongen är faktiskt om möjligt bättre. Neflix lanserade säsong 2 mycket smart enligt mitt tyckte, man avslöjade att det är i denna säsong Pablo Escobar död. Den andra säsongen tar vid där första slutade, att Escobar flyr från sitt självbyggda fängelse och är nu på flykt. Konsekvenserna är att alla vill åt honom, den Colombianska myndigheterna, DEA, övriga kartellen. 

Narcos är ju en fiktiv serie men baserat på verkliga händelser, mycket verkliga händelser. Jag har inte lagt så stor vikt på Pablo Escobar förut, har vetat lite om honom. Här har jag fått reda på allt och ingenting. Hur hemsk och hänsynslös han än var kan man inte påstår att historien om Pablo Escobar inte är fascinerande.

Wagner Moura var fantastisk i säsong 1 och makalös i säsong 2. Man vet inte om han ska skjuta någon eller ge bort pengar. Säsong 2 är som sagt ingen besvikelse , serien har förnyats med två säsonger. Jag är dock väldigt tveksam om man klarar sig utan Wagner Moura. Jag ser det verkligen inte. Och för att vara ärlig tror jag inte att jag kommer fortsätta se den utan honom. Visst jag kommer ge den en chans men är otroligt tveksam. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.