fredag 1 juli 2016

Bokbloggsjerka 1 – 4 juli

Det var ett tag sedan jag var med på jerkan. 

Denna vecka lyder frågan hos Annika: Vilken är din relation till Sir Arthur Conan Doyle? Har du läst böckerna? Har du någon favorit? Har du sett tv-serien/tv-serierna? Kort sagt, skriv om vad du vill så länge det har med Holmes och / eller Doyle att göra. 

Jag har faktiskt läst samtliga Holmes böcker av Conan Doyle, läste dem för ett par år sedan. Tyckte helt ok om dem, det är inga favoritböcker men helt ok läsning. Sedan har jag sett en och annan filmatisering som handlar om Sherlock Holmes, gillar faktiskt de som Guy Richie har registrerat med Robert Downey Jr i huvudrollen som Holmes, tyckte de filmerna var bra. 

Men tv-serien med Benedict Cumberbatch och Morgan Freeman älskar jag, så bra serie. Hur länge måste vi vänta på en ny säsong liksom?! Elementary är en serie jag har på min att-titta-på-lista. Så någon gång blir den sedd.

Trevlig helg på er.

10 kommentarer:

  1. jag har bara läst några, älskar serien med Cumberbatch ♥

    SvaraRadera
  2. gillar inte Cumberbatch-serien. Martin Freeman är en ganska bra Watson dock

    SvaraRadera
  3. SAMTLIGA!!! Det var imponerande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar :) Körde ett år där jag kände nä nu kör jag bara :)

      Radera
  4. Jag har nog också läst alla och har tänkt mig en omläsning snart!

    SvaraRadera
  5. Inte dåligt att ha läst samtliga! Hoppas också att nys säsongen med Benedict kommer snart, så bra!

    SvaraRadera
  6. Serien med Benedict Cumberbatch är nog den bästa version jag har sett :)

    SvaraRadera
  7. Alltså det känns som om alla utom jag gillar den där serien ;-)

    SvaraRadera
  8. Tycker också om tv-serien! Jag har tänkt läsa något av Doyle någon gång, men det har inte blivit av. Är så sugen på att köpa samlingsutgåvan av böckerna, den är ju så snygg!

    SvaraRadera
  9. Det är nog Basil Rathbone som jag ser framför mig när jag tänker på Sherlock Holmes.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.