torsdag 24 mars 2016

Veckans bokbloggsfråga – Vecka 12

Veckans bokbloggsfråga lyder: Hur hittar du inspiration till ditt läsande? Vart får du tips på böcker som du vill läsa (bokbloggar, boktips i tidningar, litteraturprogram på tv/radio/poddar/kompisar eller?) Hur ser din vill-läsa-lista ut?

Mycket kommer såklart från andra bokbloggare, där finner jag massa inspiration till mitt läsande. Även  genom att surfa runt på de olika förlagens hemsidor, genom att kolla olika youtubers, instagram som har med böcker att göra osv osv. 
Jag använder mig av Goodreads, älskar den sidan. Jag är dock dålig på att lägga till de böcker jag vill läsa på den listan utan det blir mest "currently reading" samt "read". 
 


13 kommentarer:

  1. Goodreads används rätt så flitigt hos mig också :) Och så får man ju många tips från bokbloggar också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är verkligen en toppensida :)

      Radera
  2. Jag har inte Goodreads men hört mycket om den, kanske snart läge att kolla in det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan verkligen rekommendera den sidan :)

      Radera
  3. Känner mig lite splittrad angående Goodreads men jag tror att det beror på att jag inte riktigt fattar hur det funkar, eller om det är min mobil som inte gillar sidan..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är en toppensida, mycket bättre än Boktipset som jag inte allt använder mig av. Det är nog en vanesak :)

      Radera
  4. Ja Goodreads är en väldigt bra sida. Har börjat använda den ordentligt först nu.

    SvaraRadera
  5. Jag kan skriva under nästan helt på ditt svar. Youtube använder jag inte så mycket (än) ;)

    SvaraRadera
  6. youtubers har inte jag provat!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.