måndag 21 december 2015

Film: The Intern

Titel: The Intern
Utgivningsår: 2015
Längd: 2 h 1 min
Skådespelare: Robert De Niro, Anne Hathaway, Anders Holm. 
Genre: Comedy 
Betyg på IMDb: 7,3
Länk till IMDb

Handling: Den 70-åriga änklingen Ben har tröttnat på livet som pensionär och ger sig in i leken igen genom en praktikplats på en nätbutik för mode som drivs av karriäristan Jules. 

Kommentarer: Ben börjar praktiser hos Jules som driver ett stort modeföretag online. Vinkeln då? För det är klart att det finns en vinkel, Ben är 70 år och Jules i sina 30. Ben golvar alla på företaget med sin livsdom och charm. 

The Inter är givetvis förutsägbar, det är inga direkt överraskningar som vi bjuds på. Men det är ändå en rar, mysig och värmande historia. Den är rolig emellanåt och charmig. The Intern är fylld med klichéartade skämt åldrarna mellan. Mycket skämtas om hur vi i dagens samhälle har vuxit samman med mobilerna och social media. 

Robert De Niro och Anne Hathaway utgör en bra kombo och de får mig att le och skratta ett par gånger trots att jag tycker att De Niro är en på tok för begåvad skådespelare för att ställa upp i en sån här film.

Visst att det är en förutsägbar feelgood-film men man behöver den här typ av film ibland. 

2 kommentarer:

  1. Den här har jag helt missat, måste kolla upp :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mysig film så den tycker jag du kan se :)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.