tisdag 7 juli 2015

Top ten Tuesday - 7 juli

Veckans Top Ten Tuesday lyder: Top Ten hyped books I´ve never read. Det känns som att jag borde kunna rabbla det ganska fort men likt förbannat har jag fått sitta här och tänka hur länge som helst. Men detta lyckades jag komma fram till.

1. The lunar chronicles av Marissa Meyer

2. Jellicoe road av Melina Marchetta

3. Red Queen av Victoria Aveyar

4. Ensam på mars av Andy Weir

5. Throne of Glass av Sarah J. Mass 

6. Odinsbarn av Siri Pettersen

7. The unbecoming of Mara Dyer av Michelle Hodkins

8. We were liars av E. Lockhart

9. Grey av E.L James

10. Istvillingar av S.K Tremayne

20 kommentarer:

  1. Jag trodde jag var nästan ensam om att inte ha läst Jellicoe Road, men det har visat sig vara fel :) Men jag ska läsa den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad skönt att det finns en till för jag trodde nämligen att jag var ensam om det ;) Jag ska läsa den jag med, sen är ju frågan om när ;)

      Radera
  2. Vi har ganska många gemensamma! Skönt när man inte är ensam.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skönt att vi är flera som inte läst alla hypade böcker :)

      Radera
  3. Ensam på mars tycker jag alla borde läsa!

    SvaraRadera
  4. Åh, Jellicoe Road är SVÅR att ta sig in i, men såååå värd besväret!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört att många säger det att den är svårt att komma in i men att den är riktigt bra :)

      Radera
  5. Odinsbarn, Istvillingar och Ensam på Mars har jag också med på min lista :)

    SvaraRadera
  6. Jag trodde också att det skulle vara lätt, men det var klurigare än jag trodde. Jellicoe Road och The Lunar Chronicles har jag läst och tyckt mycket om :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var inte lätt, jag fick verkligen tänka till men det lyckades visst bli en lista till slut :)

      Radera
  7. Jellicoe Road är väldigt bra. Nummer 3, 4, 6 och 10 på din lista vill jag läsa någon gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste verkligen ta tag i Jellicoe Road, den har stått i hyllan oläst på tok för länge.

      Radera
  8. Jag har inte läst någon av dessa.

    SvaraRadera
  9. Gillade Istvillingar och We were liars. Miljöerna, språket, stämningen..ja de var bra helt enkelt!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.