torsdag 18 juni 2015

The second part of King Henry the VI av William Shakespeare

Titel: The second part of King Henry the VI  
Författare: William Shakespeare 
Förlag: Barnes & Noble 
Språk: Engelska
Antal sidor: 33
************************************************************************************************************************************
Handling: The second play in Shakespeare´s "First Tetralogy", this work continues the fictionalized account of King Henry VI´s reign. It commences with the marriage of Henry VI with the French nobelwoman Margaret of Anjou, whose influence in court is challenged by Duke Humphrey, the King´s Protector. 
~Goodreads.com~
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Det blir ingen långdragen recension om denna då jag faktiskt inte har så mycket att säga om denna andra del om Henry VI. Den var inte lika bra som första delen men fortfarande intressant läsning med intressanta karaktärer samt intriger. Jag ser fram emot att läsa den avslutande delen.

Betyg: 3 av 5.

Böcker jag läst av William Shakespeare:
Sonnets
The comedy of errors
The first part of King Henry the VI

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.