onsdag 17 juni 2015

Sex, droger & en DJ av Isabel Adrian

Titel: Sex, droger & en DJ
Författare: Isabel Adrian
Förlag: Damm förlag
ISBN: 978-91-7537-111-5 
Språk: Svenska
Antal sidor: 409
Finns hos: Adlibris / Bokus 

************************************************************************************************************************************
Handling: Bellas liv går från noll till hundra i en rasande fart. Från att vara en ensam och mobbad småstadstjej upptäcks hon som tonåring av en modellagentur. Några år senare blir hon castad till Sveriges största dokusåpa. Framgångarna är många: Bella startar en modeblogg som snart blir en av Sveriges mest populära, och när hon flyttar till Stockholm landar hon ett jobb som nattklubbschef på Stureplan. Men vägen är tuff, och tempot stegras alldeles för fort. Bella är inte beredd på kändisskapets baksidor, med stalkers, droger och näthat.

En dag gör den stora kärleken entré - i form av roliga och omtänksamma Kid, uppvuxen i förorten och nu en stigande stjärna på DJ-himlen. Omgivningen vägrar acceptera deras relation och är inte sena med att visa vad de tycker. Men tillsammans står Bella och Kid enade mot världen. I varje fall så länge de lyckas hålla ihop. 
~Goodreads.com~
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Jag köpte den här boken någon gång förra året då jag både läst Isabels blogg samt lyssnat till hennes podcast som hon hade med Rebecca Simonsson. Jag gillade att lyssna till deras podcast då den var riktigt peppande och härlig.

När Isabel väl kom ut med denna bok blev jag sugen på den. Men tyvärr levde den inte alls upp till förväntningarna. Isabel själv säger att boken delvis är baserad på hennes liv samt hennes make fd. Swedish House Mafia medlemmen Steve Angello liv. Hon har varit noga med att tala om att den är dels baserad men att det inte är en självbiografi. Jag är dock inte beredd att hålla med. Om det är fler än jag som har lyssnat till Isabel & Rebeccas podcast kan man lista ut att i stort sett allt som är skrivet i denna bok är hämtade från Isabels egna liv.
Rebecca Simonsson är med på ett hörn, givetvis med fingerat namn. Maken Steve Angello lika så.

Det här var helt enkelt bara en förvirrande bok. Vi kastas till den ena händelsen till den andra utan någon som helst logik. Från ingenstans läser man helt plötsligt från Kids perspektiv efter att ha läst fån Bellas flera kapitel, utan någon som helst förvarning. Det är liksom för mycket skryt för mig, den ena Stureplans klyschan efter den andra, det ska rabblas upp så mycket olika designermärken som möjligt i en och samma mening.

Betyg: 2 av 5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.