söndag 12 april 2015

Söndagens smakbit - Anna och den franska kyssen

Jisses bloggen har stått stilla hela veckan. Men jag har varit på språng större delen av veckan, det har varit mycket på jobbet så jag har varit helt färdig efter jobbet och inte orkat sitta vid datorn.

Denna söndag bjuder jag på en smakbit från Anna och den franska kyssen av Stephanie Perkins.  
    
Smakbiten är från sidan, 96
:
Jag lägger ner min dator i ryggsäcken och trär på mig den. Sedan kastar jag en blick på de andra och rycker på axlarna. Mer ser sårad ut och först får jag dåligt samvete. Men jag tar ju inte St.Clair från henne. Han är min kompis också. Jag följer med honom uppför trappan, fem våningar upp, och ser hela tiden Mössan flyga framför mig. När vi kommer upp går vi till hans rum. Jag känner mig nervös och uppspelt. Jag har aldrig varit hos honom förut. Vi har alltid setts i samlingsrummet eller hos mig.  

6 kommentarer:

  1. Åh jag vill verkligen läsa den här! Måste försöka få tag på den på nåt sätt :) Trevlig söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har velat läsa den ett tag så nu är det äntligen av :) Tack och en fin söndag till dig med.

      Radera
  2. Älskar den här boken :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.