måndag 18 augusti 2014

Jagad av Meg Cabot

Titel: Jagad
Författare: Meg Cabot
Förlag: Rabén & Sjögren
ISBN: 978-91-2968-05-77
Serie: Airhead #3
Original titel: Runaway
Språk: Svenska
Antal sidor: 272
Finns hos: Adlibris / Bokus 

**********************************************************************************************************************
Handling: Sextonåriga Em Watts, som i Airhead fick sin hjärna transplanterad till supermodellen Nikkis kropp, är på flykt. På flykt undan skolan, jobbet, sin familj, sina vänner, sig själv. Alla hon bryr sig om är rasande på henne och hela hennes tillvaro är på väg att krackelera.

Jagad är den tredje och avslutande delen i Meg Cabots Airhead-trilogi och tar vid precis där Att vara Nikki slutade. Alla trådar knyts samman och boken lämnar ingen läsare besviken.
 ~Goodreads.com~
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Jag känner verkligen att jag var helt i fel målgrupp att läsa denna serie. Men jag hade alla hemma och jag hatar att inte avluta en bok eller serie. Och eftersom dessa var så lättlästa fick det gå, läste ut dem i badet, efter ett par bad var de utlästa. Inget jag kommer spara i bokhyllan iallafall.

Dessa böcker är så ytliga så jag mest blir irriterad. Hela projektet som Starks sysslar med är så himla ologiskt och idiotiskt. Den sista boken i denna trilogi fortsätter att upprepa saker som händer i bok ett och två. Kanske fick Meg slut på kreativitet och ville bara snabbt avsluta serien, jag vet inte men det känns som att man läser samma sak om och om igen.

Nä detta är inte böcker som jag kommer komma ihåg så länge. Jag har inte så mycket att säga om denna bok då jag som sagt är i helt fel målgrupp för denna bok.

Betyg: 2 av 5.

Delar i serien:
1. Airhead
2. Att vara Nikki
3. Jagad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.