måndag 30 juni 2014

Clockwork Prince av Cassandra Clare

Titel: Clockwork Prince
Författare: Cassandra Clare
Förlag: Walker Books
ISBN: 978-14063-2133-3
Serie: The Infernal Devices #2
Språk: Engelska
Antal sidor: 500
Finns hos: Adlibris / Bokus 
**********************************************************************************************************************
Handling: In the magical underworld of Victorian London, Tessa Gray finds her heart drawn more and more to Jem, though her longing for Will, despite his dark moods, continues to unsettle her. But something is changing in Will - the wall he has built around himself is crumbling. Could finding the Magister free Will from his secrets and give Tessa the answers about who she is and what she was born to do? As their dangerous search for the for the truth leads the friends into peril, Tessa's hear is increasingly torn, especially when one of their own betrays them.
 ~Goodreads.com~
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Jag hade egentligen tänkt vänta med att läsa denna då jag även denna månad läste första boken i denna serie. Men jag kunde helt enkelt inte låta bli utan började på denna ganska så snart efter att jag läst klart första boken.

Jag gillade ju Clockwork Angel men denna var faktiskt snäppet bättre, jag gillar denna serie mer och mer för varje bok. Trist att jag nu har en bok kvar och sedan är denna serie slut. Jag älskar verkligen miljön som de befinner sig i, det viktorianska London. 

Jag har sagt det förr och jag säger det igen, jag älskar Cassandra Clares sätt att skriva, älskar hennes humor och att hennes böcker innehåller en hel del snäsiga och sarkastiska kommentarer. Som vanligt ger hon läsaren kärlek, mystik och spänning.

Tycker om karaktärerna mer och mer. Jem växer på mig hela tiden. Dock var den där kärlekstriangeln mellan Jem, Tessa och Will väldigt väntad. Om man nu ska välja team så är jag absolut team Jem han är så fin han, fastnar inte för Will och är inte direkt så överförtjust i honom faktiskt. 

Andra boken har ett högre tempo än vad första boken har. Vi får sakta men säkert svar på frågor som vi har. Vi får ännu inte riktigt någon klarhet om vad Tessas är, jag gillar att det dras ut lite på vad hon är för något. 

Med andra ord gillar jag den här boken och ser fram emot att läsa sista i denna trilogi.

Betyg: 4 av 5.

Delar i serien:
1. Clockwork Angel
2. Clockwork Prince
3. Clockwork Princess  

Böcker jag läst av Cassandra Clare:
City of Bones
City of Ashes
City of Glass
City of Fallen Angels 

Om ni vill läsa båda serier i ordning rekommenderas det att de läses i följande ordning:
City of Bones
City of Ashes
City of Glass
Clockwork Angel
City of Fallen Angels
Clockwork Prince
City of Lost Souls
Clockwork Princess
City of Heavenly Fire

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.