söndag 1 december 2013

En smakbit på söndag - A Dance with Dragons

Hoppas ni haft en fin första advent, helt galet att det redan är december.

Jag bjuder på en smakbit från A dance with Dragons skriven av underbare George R. R Martin
Smakbiten är från sidan, 83:

"Viserys was Mad Aery´s son, just so, Daenerys...Daenerys is quite different". He popped a roased lark into his mouth and crunched it nosily, bones and all. "The frightened child who sheltered in my manse died on the Dothroaki sea, and was reborn in blood and fire. This dragon queen who wears her name is a true Targaryen. When I sent ships to bring her home, she turned toward Slaver´s Bay. In a short span of days she conquered Astapor, made Yunkai bend the knee, and sacked Meereen.  

4 kommentarer:

  1. Längtar sååå efter fortsättningen på serien :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer att längta ihjäl mig när denna är utläst, kan han skynda på att skriva klart. Abstinensen kommer bli olidlig.

      Radera
  2. Haha ååh, jag ryser! Det är så himla bra. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men visst är det så himla himla himla bra :)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.