fredag 13 december 2013

Bokbloggsjerka 13 – 16 december

Hoppas ni har haft en fin lucia. Själv har jag spenderat ett par dagar i sängen med en fruktansvärd huvudvärk. Jag börjar sakta bli människa igen och har tagit mig från sängen till soffan. Det har blivit lite läst dessa dagar men inte så mycket då huvudvärken inte har tillåt det. Men aja nu över till veckans jerka :)

Denna vecka undrar Annika: Vilken författarduo tillhör dina favoriter? (Alternativt: finns det någon författare vars böcker du har gillat både under författarens riktiga namn såväl som dennes pseudonym)

Här kan jag inget än hålla med Annika om Dan Buthler och Dag Öhrlund, jag kan inget än gilla deras böcker. Christopher Silverbielke är en fullständig psykopat och det vänder sig i magen på mig när jag läser om honom men jag får samtidigt inte nog. 

Sedan är ju även Alexander Ahndoril och Alexandra Coelho Ahndoril som skriver under pseudonym Lars Kepler en stor favorit hos mig. 

Jag nöjer mig med dessa. Trevlig helg på er :)

21 kommentarer:

  1. Psykopat, jag vet inte jag... låter som jobbig läsning :)
    Inget för den mörkrädde?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ganska jobbig läsning emellanåt men jag verkligen fastnar ;) Nja inte riktigt för den mörkrädde skulle jag säga.

      Radera
  2. Av någon konstig anledning får inte jag heller nog av Silfverbielke, så jag håller med dig om att Buthler & Öhrlund är ett riktigt bra författarpar :)

    SvaraRadera
  3. Silfverbielke är som en riktig psykopat därför vi hatar han men bara måste läsa mer :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis :) jag hoppas ju verkligen att det kommer fler böcker :)

      Radera
  4. Jag har funderat flera gånger på att läsa om Christopher Siflverbielke! Snart får det bli av! Vad heter den första boken?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är obehaglig men jag kan verkligen inte lägga ifrån mig dem. Första i serien om Silverbilke heter "En nästan vanlig man" och sedan fortsätter det i, "Grannen", "Återvändaren" och "Uppgörelsen".

      Radera
  5. Jag är då kanske kärringen mot strömmen eftersom det känns som att jag fått nog av Silfverbielke, eller eventuellt herrar författare. Alla deras senare böcker innehåller omåttliga mängder av sadistiskt sex och det är egentligen inget jag vill läsa om. Nu ska jag läsa Återvändaren i januari, tror jag, så får vi se vad jag tycker sedan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med om att det är väldigt mycket sadistiskt sex, men av någon anledning så får jag inte nog och det är verkligen bladvändare för mig deras böcker. men jag kan inte låta bli att undra ibland vad det är som pågår i deras huvud.

      Radera
  6. Är så nyfiken på Silfverbielke efter allt ni skriver om honom, måste ta mig tid att läsa böckerna....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan rekommendera dem, han är obehaglig ja men det är verkligen bladvändare tycker jag.

      Radera
  7. Det finns en del att välja mellan.

    SvaraRadera
  8. Jag har ovanligt nog inte läst något av dem.

    SvaraRadera
  9. Den där Silfverbielke skrämmer mig. Men till sist måste väl även jag tänja lite på mina gränser...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är verkligen skrämmande och läskig men av någon anledning så får jag inte nog av honom.

      Radera
  10. Har läst första boken om Silfverbielke och jag är fascinerad av att duon lyckats skapa en sån vidrig karaktär. Lyssnade på boken som lästes himla bra av Stefan Sauk. Få se om jag vågar mig på att läsa/lyssna på den andra så småningom ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har lite svårt för ljudböcker jag kommer på mig själv med att tänka på annat och kommer bort mig. Men just Stefan Sauk har jag hört ska läsa dessa böcker så himla bra, väldigt många som har sagt det.

      Radera
  11. Hahaha, helt tvärtemot mig! Tur att det finns böcker för oss alla!

    SvaraRadera
  12. har också hållit mig ifrån Silfverbielke. läste jättemycket deckare för några år sedan men nu blir jag överraskad när jag läser någon öht!

    SvaraRadera
  13. Hoppas huvudvärken lämnat in. Jag har samma favorit som dig. Särklass bästa böcker.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.