fredag 16 augusti 2013

Sommar för evigt av Jenny Han


Titel: Sommar för evigt
Författare: Jenny Han
Förlag: Ponto Pocket
ISBN: 978-91-7475-129-1
Serie: Summer #3
Original titel: We´ll always have summer
Språk: Svenska
Antal sidor: 270
Finns hos: Adlibris / Bokus / Bokia
 
******************************************************************************************************************
Handling: Belly har haft två kärlekar i sitt liv, båda med efternamnet Fisher. Men hon blev tvungen att välja, och nästan två år har gått sedan hon bestämde sig för Jeremiah. Numera är hon säker på att han är hennes livs kärlek. 
Då dyker Conrad upp, den äldre brodern. Han som svek Belly, men nu svär på att han fortfarande älskar henne. Plötsligt är de där igen, alla tre, i huset vid havet. Belly börjar tvivla - kan hon verkligen gifta sig med Jeremiah om det innebär att hon förlorar Conrad för alltid?
~Bokens baksida~
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Jag har avslutat en serie. Man känner sig lika nöjd varje gång det händer eller hur?! :)
Som jag har skrivit på de andra recensionerna i denna serie så var det inte så svårt att läsa ut denna trilogi fort då det är väldigt lättlästa böcker.

Jag tycker väldigt mycket om Jenny Hans sätt att skriva. Hon beskriver allt, alla miljöer så fint. Det känns som att jag är i Cousins, jag ser huset framför mig, stranden, allt. Hon skriver verkligen med känsla.

Jag listade snabbt ut hur serien skulle sluta, men det gör inget för det var en sån mysig bok. Jag har ju varit irriterad på Belly under seriens gång. Mini spolier, markera om du vill läsa: Men vilket hattande fram och tillbaka mellan bröderna. Bestäm dig någon gång. Jag har lite svårt att se bröderna emellan var så "bekväma" med att Belly velade fram och tillbaka mellan Jeremiah och Condrad. Men så är ju detta även sunds underhållning. Tyckte även att det var kul att vi fick läsa Susannahs brev mot slutet, jag hade även velat läsa det hon skrev till Conrad, så det var synd att man inte fick läsa även det brevet. 

Den här boken var precis lika bra som de andra i serien. Denna sista del är nog min favorit i serien. Som jag även har skrivit i de andra recensionerna om denna serie så är detta en serie som jag verkligen rekommenderar. Ni kommer inte ångra er att ni tog upp den.

Betyg: 4 av 5.  

Delar i serien: 
1. Sommaren jag blev vacker
2. Ingen sommar utan dig

3. Sommar för evigt 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.