måndag 17 juni 2013

För dig sedd av Sylvia Day


Titel: För dig sedd
Författare: Sylvia Day
Förlag: Norstedts - Tusen tack för recension exemplaret
ISBN: 978-91-1-305122-2
Serie: Crossfire #1 
Språk: Svenska
Antal sidor: 314
Finns hos: Adlibris / Bokus / CDON
 
******************************************************************************************************************
Handling: Gideon Cross. Vacker och perfekt på utsidan. Men skadad och plågad på insidan. Han var mitt ljus, som kunde ge mig med de mörkaste upplevelserna. Jag kunde inte hålla mig borta. Jag ville inte. Han var mitt missbruk, alla mina fantasier, min.

Mitt förflutna var lika våldsamt som hans, och jag var så trasig. Vi skulle aldrig fungera. Det var för hårt, alltför smärtsamt - utom när det var perfekt. De stunder när vår kärlek trängde undan alla problem och svartsjuka. Vi var bundna av våra behov. Och vår passion skulle ta oss bortom allt vi tidigare trott om oss själva och livet. 

 ~Goodreads.com~
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Om du gillade 50 nyans böckerna kommer du tycka om dessa ännu mer, det gjorde i alla fall jag. 
Jag läste "För dig blottad" i maj månad, tyckte mycket om denna och såg väldigt mycket fram emot att läsa fortsättningen.

Denna var inget undantag, jag gillade även denna mycket. Jag tycker den håller samma klass som första delen. "För dig sedd" tyckte jag var mer spännande än den första delen. I första boken får man en introduktion till karaktärerna och deras relation, men denna var mycket hetare. Visst kan jag ibland tycka att Evas och Gideons förhållande är osunt och jag kan bli så frustrerad på dem båda men jag gillar dem ändå och jag gillar deras berättelse.
Jag tycker att Sylvia Day skriver på ett bra sätt, det är lätt att fastna i boken, den bli aldrig tråkig.
 
Jag vill läsa fortsättningen nu på en gång, för denna slutade så spännande. Jag väntar med mycket stor förväntan och spänning på den sista delen som kommer ut i september. Ser väldigt mycket fram emot att få läsa den sista och avslutande boken.
   
Betyg: 4 av 5.

Andra delar i serien:
1. För dig blottad
2. För dig sedd
3. För dig nära

4 kommentarer:

  1. Den tredje boken är (tyvärr) inte den sista. 4 kommer det minst att bli vet jag, sedan får man väl se.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha, jag trodde det skulle komma tre stycken. Trots att jag gillar dem så kan jag känna att det räcker med tre böcker i denna serie, tycker inte att det behövs flera.

      Radera
  2. Jag måste ju bara läsa den här serien! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det, kan verkligen rekommendera den :)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.