tisdag 9 april 2013

Top ten Tuesday #5

Veckans Top ten Tuesday fråga lyder: Favorite books I read before I was a blogger. 

Jag startade ju min blogg 1 januari i år så här kommer en liten lista. Som vanligt utan inbördes ordning.

1.  Vindens skugga - Carlos Ruiz Zafón 
Jag tjatar ihjäl mig om denna bok känns det som men det är en av mina absoluta favoritböcker.

2. Flyga drake - Khaled Hosseini
Denna med, avgudar denna bok.

3. The Godfather - Mario Puzo
Älskar denna bok, älskar de första två filmerna, tredje filmen hade de kunnat skippa. 

4. Twilight sagan. 
Yep, still loving these books.

5. Harry Potter. 
Ingen förklaring behövs

6. The Notebook - Nicholas Sparks
Älskar filmen, älskar boken ännu mera. 

7. Safe Haven - Nicholas Sparks
Yes, han får vara med två gånger denna vecka. Älskar hans böcker och denna var lite annorlunda mot hans andra böcker. Längtar ihjäl mig tills filmen har premiär med Josh Duhamel, mums ögongodis. Tillbaka till boken så gillar jag den massor.

8. Ängelns lek - Carlos Ruiz Zafón
Han får också vara med två gånger denna vecka. Underbar bok, dock inte lika bra som Vindens skugga men inte långt ifrån.

9. Millenium trilogin - Stieg Larsson
I like alot helt enkelt.

10. Blondie - Birgitta Andersson
Har inte sett filmen, men den har nog inte så mycket med boken att göra vad jag förstår. Boken är väldigt intressant och bra trots att den tar upp ett allvarligt ämne.

6 kommentarer:

  1. Nicholas Spark har jag ännu inte läst en enda bok av, däremot har jag sett ett flertal filmer som bygger på hans böcker. Förstår inte hur det blir så där :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan vara så ibland :) Men jag kan varmt rekommendera hans böcker. De är snabblästa och lättsmälta, fast jag gråter i stort sett till alla hans böcker haha

      Radera
  2. Har läst några men inte alla :) Sparks är jag lite nyfiken på och borde kanske läsa den under nästa tema eftersom det lutar åt böcker som blivit film. Vi får se!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sparks kan jag verkligen rekommendera :) Underbar böcker skriver han, jag gråter typ till alla hans böcker haha

      Radera
  3. Tack så mycket - så roligt att höra att du tyckte om min blogg :)

    Det är flera böcker på din lista som jag inte har läst men nu har jag fått lite nya lästips - kul :) The Godfather och The Notebook är två böcker jag har funderat på att läsa så nu ska jag verkligen se till att göra det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så lite så, verkligen jättefin blogg :)

      Kan verkligen rekommendera dem båda, starkt :)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.