söndag 17 februari 2013

Burned av Ellen Hopkins

Titel: Burned
Författare: Ellen Hopkins
Språk: Engelska
Antal sidor: 531

******************************************************************************************************************
Handling: Raised in a religious - yet abusive - family, Pattyn Von Stratten starts asking questions -  about God, a woman's role, sex, love. She experiences the first stirrings of passion, but when her father catches her in a compromising position, events spiral out of control. Pattyn is sent to live with an aunt in the wilds of Nevada to find salvation and redemption. What she finds instead is love and acceptance -- until she realizes that her old demons will not let her go.
~Goodreads.com

Jag tycker: Jag vet knappt vart jag ska börja. Jag började läsa denna bok igår förmiddag mellan alla hushållsbestyr och Melodifestival så var den utläst till kvällen. Jag kunde inte lägga ifrån mig denna, jag fullkomligt älskade den här boken. Jag kan inte sluta tänka på den.

Jag har inte läst på vers tidigare, så jag visste inte riktigt vad jag skulle tycka om det när jag började läsa Burned. Men asså jag är helt fast, älskade att denna var skriven på vers. Ellen Hopkins skriver på ett helt makalöst fantastisk sätt.

Jag led med Pattyn på nästan varje sida, jag kunde nästan känna hennes smärta. Jag blev glad för hennes skull när hon träffade Ethan. Älskade fastern J, underbar förebild för Pattyn. Mamman, pappan och biskopen (hette det så?) fy fan vad arg jag blev. Pappan är ett psykfall och mamman en ragata, där fick jag det sagt.

Slutet fick mitt hjärta att brista. Varför kunde hon bara inte få ha det bra och få vara lycklig??!!

Jag vill bara sluka bok efter bok av Ellen Hopkins för jag har nog hittat en ny favorit författare. Jag har Crank trilogin hemma men jag måste nog smälta denna bok först innan jag läser dem.

Åter igen jag älskade skrivsättet, boken var lättläst trots 531 sidor då den var skriven på vers. Var ju inte så mycket text på varje sida. 
 
Älskar verkligen denna mycket, jag älskar den verkligen såååååååå mycket, ja ni fattar. Självklart får den 5 i betyg av mig. Läs den, läs den, läs den.

Betyg: 5 av 5

4 kommentarer:

  1. Är sugen på att läsa någon bok på vers!

    SvaraRadera
  2. Visst är den bra? JAg älskade den verkligen, tyvärr tycker jag inte att Crank var lika bra. Bra, men inte lika bra som Burned.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhhhh älskade den verkligen. Tänkte fortfarande på den och hur bra den var. Ska läsa Crank snart tänkte jag :)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.