söndag 13 januari 2013

Dubbelbokat av Sophie Kinsella som (Madeleine Wickham)


Titel: Dubbelbokat
Författare: Sophie Kinsella som Madeleine Wickham
Språk: Svenska
Antal sidor: 272
Finns hos: Adlibris, Bokus

******************************************************************************************************************
Handling: Vad händer när två familjer tvingas bo i samma sommarhus en hel vecka? Vilka hemligheter dyker upp och står de verkligen ut med varandra?

Chloe behöver verkligen semester. Hon är så trött på att sy bröllopsklänningar och hennes man är deprimerad efter neddragningar på företaget där han jobbar. Då erbjuder hennes rike vän Gerard att låna ut sitt sommarhus i Spanien - perfekt!

Hugh är olycklig. Hans fru ägnar sig åt shopping och renovering och han får arbeta hårt för att ha råd med allt. Han har nästan aldrig tid att umgås med sina barn och känner dem inte alls. Sådan tur att hans vän Gerard har erbjudit dem att låna ett hus i Spanien så att han kan vila ut.

Båda familjerna anländer till sommarhuset och får en chock. Gerard har dubbelbokat dem. Besvärat försöker de komma överens, men spänningarna stiger i värmeböljan. Vem får ihop det med vem och vilka har ett förflutet tillsammans?

~Goodreads.com

Jag tycker:
Jag har läst alla böcker skrivna av Sophie Kinsella, eller Madeleine Wickham som hon egentligen heter. Jag älskar schopaholic serien och de andra fristående böcker hon har släppt under namnet Sophie Kinsella, älskar dem. Jag har skrattar rätt ut flera gånger när jag har läst dem.

Jag började på denna igår kväll och läste ut den i morse. 

Det här var den första boken jag läste under hennes riktiga namn. Då jag älskar alla böcker hon har skrivit under pseudonymen Sophie Kinsella hade jag höga förväntningar på denna bok. Jag vet inte om jag kan säga att jag blev besviken men det var inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Sophie Kinsella är mera chick lit med mycket humor och Madeleine Wickhamn är mer som vanliga romaner, med lite mera djup i sig lärde jag mig snabbt.

Boken var inte dålig men den levde inte riktigt upp till mina förväntningar. Den är lättläst, man kommer snabbt in i handlingen och jag kan helt klart rekommendera den om man vill läsa en lättsmält roman eller om man som jag vill läsa författaren bakom Sophie Kinsella. Jag kommer absolut att läsa resterande böcker som hon har skrivit under sitt riktiga namn.

Dubbelbokat får en 3:a i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.