fredag 21 december 2018

The battle of the labyrinth av Rick Riordan

Titel: The battle of the labyrint
Författare: Rick Riordan
Förlag: Disney Hyperion Books 
ISBN: 978-1-4231-0149-9
Serie: Percy Jackson and the Olympians #4
Språk: Engelska
Antal sidor: 361
Finns hos: Adlibris / Bokus
*********************************************************************************
Handling: Percy Jackson isn´t expecting freshman orientation to be any fun. But when a mysterious mortal acquaintance appears on campus, things quickly move from bad to diabolical. 

In this latest installment of the series, time is running out as war between the Olympians and the evil Titan lord Kronos draws near. Even the safe haven of Camp Half-Blood grows more vulnerable by the minute as Krono´s army prepares to invade its once impenetrable borders. 

To stop them, Percy and his demigod friends must set out on a quest through the Labyrinth, a sprawling underground world with stunning surprises at every turn. 

(Goodreads.com)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Jag börjar närma mig slutet på denna serie som jag verkligen gillar. Älskar att läsa om grekisk mytologi. Förutom den grekiska mytologin så gillar jag även karaktärerna, det är så roligt att läsa om alla de grekiska gudarna och halvgudarna. Då detta är bok nr 4 i serien märks det att karaktärerna har mognat sedan den första boken.

Så gillar du grekiskt mytologi och är ute efter en rolig och spännande serie med mycket fart är detta en serie för dig. Här slåss de som vanligt mot farliga monster och försöker bekämpa Kronos som närmar sig slutstriden. Den är otroligt bra skriven, händelseförloppet går inte att förutse, det svänger än hit och dit hela tiden.

Det enda lila negativa jag kände här är att det kändes lite ibland som att författaren upprepade sig. Det känns verkligen som att slutet närmar sig och författaren sparar på krutet inför sista boken.

Betyg: 4 av 5

2 kommentarer:

  1. Har länge varit sugen på att läsa böcker av Riordan. Nästa år skall jag försöka se till att det händer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rekommendera verkligen att läsa hans böcker, så bra och roliga :)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.