söndag 23 september 2018

Eldjägarna av Mons Kallentoft

Titel: Eldjägarna 
Författare: Mons Kallentoft
Förlag: Månpocket
ISBN: 978-91-7503-589-15
Serie: Malin Fors #9
Språk: Svenska
Antal sidor: 312
Finns hos: Adlibris / Bokus
************************************************************************************
Handling: Hur hamnade jag här? Malin Fors står som förstenad. skogen är fortfarande mörk i den tidiga septembermorgonen, från ett industriområde utanför Linköping sprids lukten av brandrök och framför sig på marken ser . hon det brända liket av en kvinna. 

Dagen innan har en nioårig pojke hittats död i en container. Mördad. Han kom från ett trasigt hem, och det visar sig att han ofta flydde ut ensam om kvällarna. Men vem kan ha velat honom så illa? Även om det verkar långsökt anar Malin att det finns ett samban, på något vis hör han och kvinnan ihop. För vem vet hur vägar korsas och människor möts?

(Goodreads.com)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Jag är ju inte så superförtjust i denna serie, nu är jag snart ikapp med den för jag vill egentligen bara läsa ikapp den och att den ska ta slut, sån tur har jag inte för den ska minsann fortsätta.

Jag har egentligen inte så mycket att säga om denna bok för jag känner i stort sett samma som jag skriver i varje recension. Så det känns som att jag bara upprepar mig hela tiden. Malin Fors har gått från att vara en irriterande alkoholist till att vara en irriterande nykter alkoholist som knappt vågar släppa sin sambo ur sikte. Jag har i stort sett aldrig gillat henne och hon går mig på nerverna något oerhört.

De döda rösterna är tillbaka, det stör mig också för jag bara klarar inte av dem. Jag har aldrig förstått dess syfte, de tillför absolut ingenting till handlingen eller historien.

Betyg: 3 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.