måndag 20 augusti 2018

Film: Blade II

Titel: Blade II
Originaltitel: Blade II 
Premiär: 8 maj 2002 (Sverige) 
Längd: 1 h 57 min
Skådespelare: Wesley Snipes, Kris Kristofferson, Ron Perlman, Leonor Varela, Norman Reedus
Genre: Action┃Horror ┃Sci-Fi
Betyg på IMDb: 6,7
Länk till IMDb

Handling: "Vampyrer håller nu fullständigt på att ta över samhället. Krigaren Blade, som är hälften människa och hälften vampyr inser att han på något sätt måste "spola tillbaka handlingen" för att få bukt med problemet."

Kommentarer: Under helgerna här hemma fortsätter Marvel maraton, så i fredags blev det Blade II.

Den här va kanske inte så jättebra, jag gillade första trots att jag såg den 20 år senare och den va lite småtöntig men denna inte så mycket. Blade är till hälften människa och till hälften vampyr. Han kan gå i dagsljus och har en vampyrs styrka samt att leva för alltid. Han hatar vampyrer över allt annat och vill utplåna dem. Så precis som i första filmen jagar vampyrerna Blade och han jagar dem. I Blade II bildar han dock allians med ett gäng vampyrer fpr att förstöra det nya hotet.

Wesley Snipes skrattar jag åt ganska många gånger för han är stel som en vägg, han ser supertöntig ut när han knallar omkring precis hela tiden med sina urfåniga solglasögon och sin töntiga kappa. Han levererar sina repliker så stelt, som om han inte är där eller ens vill vara där.

Här sparar man inte på våldet överhuvudtaget, denna är klart mörkare än dess föregångare. Man öser på med våld och blod, det bara sprutar åt alla håll och kanter till hip-hop musik. Ok tidsfördriv men inget jag kommer komma ihåg så värst länge.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.