tisdag 26 december 2017

Fullbordad läsutmaning


Den enda utmaning som jag har är läsutmaningen på Goodreads. Och igår blev den fullbordad då jag avslutade bok 100 för i år. Väldigt nöjd må jag säga :)

Förr om åren deltog jag i en rad andra läsutmaningar, det var både Boktolvan, klassikerutmaning. Men de senaste två åren har bloggens enda utmaning varit just Goodreads. Jag kände att andra utmaningar blev för stressigt och tog bort lusten något till att läsa så då slutade jag med det, läsning ska ju vara något man njuter av och mår bra av.

Så det kommer bli samma sak även nästa år. 100 böcker har jag nu klarat av de senaste 4-5 åren så kanske blir det 2018 års läsmål med, vi får se helt enkelt men det lutar åt det iallafall.

5 kommentarer:

  1. Grattis!! Jag har också läst 100 dock har jag glömt lägga in några på goodreads och många böcker jag har läst finns inte i deras system så har inte orkat lägga in dem...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar :) och grattis till dig med :) jag är för mycket kontrollfreak för att missa att lägga in dem på Goodreads ;)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.