lördag 7 januari 2017

Sonjas hemlighet av Åsa Hellberg

Titel: Sonjas hemlighet
Författare: Åsa Hellberg
Förlag: Bookmark Förlag
ISBN: 978-91-8744-117-2
Språk: Svenska
Antal sidor: 356
Finns hos: Adlibris / Bokus 

************************************************************************************************************************************
Handling: När Sonja dog, ärvde hennes bästa vänner Rebecka, Maggan och Susanne hela förmögenheten, inklusive hus och restaurang. De tre vännerna hade inte en aning om att Sonja hade sådana tillgångar. 

Maggan har beslutat sig för att skriva en bok om Sonjas liv. Men när hon inser att det finns fler hemligheter än hon kan reda ut själv, tar hon hjälp av en fotograf och en journalist för att göra research. 

Kicki och Fredrik, som får uppdraget att hjälpa Maggan, har ett förflutet ihop som inte alls underlättar deras samarbete, men när de hittar bilder av Sonja tillsammans med Frankrikes president, behöver de lägga sina egna problem på hyllan. 

Vad är det Sonja egentligen har dolt? Och vad har den excentriska familjen Swinton med Sonja att göra? 

På Mallorca tvingas Susanne, Rebecka och Maggan fokusera på något helt annat än Sonjas hemlighet, när en av dem hittar en knöl i sitt bröst. 
~Goodreads.com~
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Vi får åter igen möta vännerna Rebecka, Susanne och Maggan från Sonjas sista vilja. I Sonjas hemlighet handlar det inte enbart om de tre vännerna, det har tillkommit ett par karaktärer och man förstår hur detta kommer sluta. Men det gör faktiskt ingenting när man läser den hör typ av chick-lit, Sonjas hemlighet är ändå en fin bok att läsa.

Det är mycket lättläst, går snabbt att ta sig igenom sidorna eftersom man inte riktigt vill lägga ifrån sig boken. Precis som Sonjas sista vilja är även den här fylld av relationer och romanser. Med alla dessa kärleksproblem och all älgskog kände jag att berättelsen kom lite i skuggan. Även nya karaktärer har som sagt tillkommit, de var lätta att lära känna. Vissa svårigheter hade jag att hålla reda på vart vi befann oss, i vilken stad med allt resande till olika platser.

Men jag gillar vännerna som ställer upp för varandra i vått och torrt. Lite ledsamheter händer men ordnar sig mot slutet och vi får även veta Sonjas hemlighet.

Betyg: 3 av 5.

Böcker jag läst av Åsa Hellberg:
En liten värld
Toscana tur och retur
Gloria
Sonjas sista vilja

4 kommentarer:

  1. Jag har tänkt läsa min första Åsa Hellberg i år, har med Sonjas sista vilja i min boktolva :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon skriver helt underbara böcker :)

      Radera
  2. Tusen tack! Tredje boken om Sonja kommer i september! Påminn mig om att du ska få ett rec ex då!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Åsa för att du alltid tar dig tiden till att kommunicera med dina läsare :) Åh ser verkligen fram emot att möta hela gänget igen :) Tusen tack, det ska jag komma ihåg :)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.