torsdag 1 december 2016

Sammanfattning: November


Läst i november 2016:
95. Fattigfällan av Charlotta von Zweigbergk
94. Välkommen till Amerika av Linda Boström Knausgård
93. Aftonland av Therese Bohman
92. Sonjas sista vilja av Åsa Hellberg
91. The secret history av Donna Tartt
90. Osynlig makt av J.F Hansson (Blodsbandskrönikan #1)
89. Kaninjägaren av Lars Kepler 

Totalt lästa böcker: 7 st 
Antal böcker lästa på engelska: 1 st                        
Antal böcker lästa på svenska: 6 st        

Månadens bästa bok: Det får bli Keplers Kaninjägaren  

Månadens besvikelse: The secret history var ingen höjdare.          

Nytt i bokhyllan: Det trillade in 5 st rec-ex, 3 har jag läst och 2 planerar jag att läsa nu i december månad.          
            
Läsutmaningar: Donna Tartt prickades av till årets boktolva, jag har nu 1 bok kvar på den utmaningen och den har jag börjat på. Så boktolvan kommer jag klara av. Jag är 5 böcker ifrån att klara av mitt mål att läsa 100 böcker detta år.          

Sammanfattning av månaden: Osynlig makt och The secret history tog sin tid att läsa, så jag är nöjd med att jag läste 7 böcker.    

Filmer och TV-serier recenserade i november: 
Finding Dory 
The Bourne Ultimatum 
The Bourne Legacy
Gilmore Girls: Säsong 1
Absolutely Fabulous - The Movie

6 kommentarer:

  1. Ser ut som en trevlig bokhög. Av Keppler och Donna Tartt har jag några böcker som skall läsas så småningom.

    SvaraRadera
  2. Sju böcker är inte illa, speciellt inte med i alla fall minst två tjocka. Jag har ju bara läst Tartts bok av dessa och jag förstår överhuvudtaget inte hajpen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fattar inte heller hajpen med den här boken.

      Radera
  3. Du verkar ha haft en bra läsmånad ändå! Måste verkligen ta tag i och fortsätta läsa Keplers böcker, har bara läst Hypnotisören :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh du har så bra läsning framför dig med Kepler :)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.