fredag 23 december 2016

20 snabba inför jul och nyår

Jag jobbade mitt sista arbetspass för i år, nu är jag ledig fram till 2/1. Jag hade lite semesterdagar att ta ut, vi får spara ett par resten får man ta ut eller så betalas de ut. Så jag passar på att vara lite ledig. Ska bli så skönt så.

Jag hittade denna lista inne hos Johanna. Men den har sitt ursprung hos Enligt O.



Julafton eller nyårsafton? Alltid jul. För mig har nyår aldrig varit en big deal. Har inte varit ute på nyår på jag vet inte hur många år som helst. Brukar alltid spendera den hos mamma och pappa. Så jul, alltid. 

Glögg eller julmust? Julmust, gillar inte glögg. 

Amaryllis eller hyacint? Egentligen ingen, hyacint får jag så ont i huvudet av då jag tycker de doftar för mycket. Men de är fina båda två, men väljer amaryllis. 

Sill eller skinka? Usch för sill, jag är inte så förtjust i skinka heller. Men visst jag kan ta en bit eller två. 

Snö eller regn? Snö, snö, snö vill jag ha i jultider. 

Lussekatter eller pepparkakor? Båda är goda men lussekatter snäppet bättre.

En i taget eller slalomläsning? Inte ofta jag slalomläser, fast det händer någon gång. 

Film eller tv-serie? Jag vill välja båda faktisk. 

Gina Dirawi eller Sanna Nielsen? Båda är duktiga på det de gör.

Kalle Anka eller Karl Bertil? Vad vore en Julafton utan Kalle Anka och hans vänner. 

Tomten eller Grinchen? Tomten kommer ju imorgon. 

Morgonpigg eller nattuggla? Morgon är min grej. 

Hundöra eller bokmärke? Får hjärtklappning bara tanken på hundöron. 

Soffan eller sängen? Oftast där jag läser, men min säng den är superskön. 

Tegelstenar eller tunnisar? Jag har inget emot någon av dem, men jag har en bok kvar till att klara mitt mål på Goodreads, så då får det bli en tunnis så jag hinner.

Leonard Cohen eller Bob Dylan? Har ingen relation till någon av dem, men väljer Leonard. 

Fröken Frimans krig eller Ivanhoe? Jag har faktiskt inte sett någon av dem. Har planerat att se Ivanhoe...något år...får se när det blir. 

Ingvar Oldsberg eller Lasse Kronér? Vill inte välja någon av dem, så ja. 

Så mycket bättre eller Stjärnorna på slottet? Har dock inte sett senaste säsongen. 

Sven -Bertil Taube eller Kent? Jag har inte lyssnat så mycket på Kent men det får bli dem. 

2 kommentarer:

  1. Vilken tur att Ivanhoe kommer varje år så du får fler chanser :) Ett tag såg jag den varenda nyårsdag, nu mer blir det inte så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur ;) något år ska det väl bli av :)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.