lördag 15 oktober 2016

Vodka & Plié av Terese Marveling

Titel: Vodka & Plié
Författare: Terese Marvelin
Förlag: Marvelin Förlag
ISBN: 978-91-9822-214-2
Språk: Svenska
Antal sidor: 207
Finns hos: Adlibris / Bokus 

************************************************************************************************************************************
Handling: Ebba Fors drömmer om en anställning på en av världens mest attraktiva teatrar. Bolsjojteatern i Ryssland.

En framtid utan balett är inget alternativ. Men livet är inte en dans på rosor. Ett alkoholmissbruk, en olycklig kärlek och mängder av sexiga män lurar i periferin.

Med biljett i handen och siktet inställt på Moskva stöter hon oväntat på sin stora idol, en berömd koreograf. Han ger henne ett erbjudande hon får svårt att motstå.    
~Goodreads.com~
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Tredje boken jag läser av Terese Marvelin. Jag har verkligen tyckt om hennes böcker. Hon skriver härliga feel-good romaner där det inte är så svårt att inte känna igen sig ibland.

Vodka & Plié är en charmig och uppfriskande bok. Ebba är en frisk fläkt som gör precis som hon vill, mycket uppfriskande. Jag lever mig in i Ebbas liv och hennes drömmar. Hon är en tjej som det är lätt att ta till sig, jag skrattar med henne och jag lider med henne. Jag kunde verkligen se henne där uppe på scenen i Moskva och här hemma i Stockholm. Författaren har på ett bra sätt skildrat balettens och dansens värld.

Jag läste ut boken på en dag, den var så himla härlig och lättsam att jag bara ville fortsätta läsa för att veta hur det skulle gå för Ebba och hennes drömmar. Dialogerna var rappa emellanåt och jag skrattade till ett par gånger. Riktigt charmig liten pärla till bok.

Som alltid ser jag fram emot Tereses nästa bok.

Betyg: 4 av 5.

Böcker jag läst av Terese Marvelin:
Var lugn, allt är i sin ordning
Allt som glimmar

Denna bok var ett recensionsexemplar från författarens förlag, Marvelin Förkag, tack för den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.