tisdag 23 augusti 2016

Top ten Tuesday - 23 augusti

Insåg att jag inte har varit med på Top Ten Tuesday sedan april månad, så det var väl dags nu.

Veckans Top Ten Tuesday lyder: Ten books that have been on your self (or TBR) from before you started blogging that you still haven´t read yet. 

Oj bara 10, jag kan lova er att det finns betydligt fler i min olästa bokhylla. Jag startade den här bloggen januari 2013.  

1. David Copperfield av Charles Dickens

2. Les Misérables av Victor Hugo

3. Dödgrävarens dotter av Joyce Carol Oates

4. Kejsarens död av Conn Iggulden

5. The brightest star in the sky av Marian Keys

6. War and Peace av Leo Tolstoy

7. Påven Johanna av Donna Woolfolk-Cross

8. Angelology av Danielle Trussoni 

9. Mörkersikt av Johannes Källström

10. The secret history av Donna Tartt

10 kommentarer:

  1. Den hemliga historien gillade jag väldigt mycket :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska se till att läsa den i år, den är med på min boktolva.

      Radera
  2. Krig och fred läste jag i gymnasiet (tror jag att det var) och jag gillade den förvånansvärt mycket. För Den hemliga historien så gäller det precis motsatta ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Krig och fred har jag velat läsa så länge, så det börjar bli på tiden att den läses. Den hemliga historien är jag inte så där överdrivet sugen på men den ska läsas :)

      Radera
  3. Påven Johanna är jättebra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har velat läsa den så länge men det blir liksom inte av av någon anledning.

      Radera
  4. Les Misérables är fantastisk! :) War and Peace är riktigt bra, den också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh va härligt, just Les Misérables ser jag så mycket fram emot att läsa.

      Radera
  5. Jag har skaffat hem en serie av Conn Iggulden som jag hoppas åtminstone prova snart ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst en bok skriven av honom som jag gillade. Tror han skriver bra böcker :)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.