torsdag 21 april 2016

Veckans bokbloggsfråga – Vecka 16

Veckans bokbloggsfråga lyder: När läser du oftast? I sängen innan du somnar, under resan till jobbet, på kvällarna istället  för att titta på TV...? Hur gör du för att få tid för att läsa? Har du tillräckligt med lästid eller önskar du att du hade kunnat läsa mer? 

Jag läser innan och efter jobbet. Jag har varit sjukskriven 25% en längre tid, så då börjar jag vissa dagar senare och slutar vissa dagar tidigare, jag är på jobbet 6,5 timmar. Detta ger mig ju lite mer lästid. Oftast läser jag i soffan, ibland i badet. På tunnelbanan läser jag ytterst, ytters sällan, jag blir så lätt distraherad på tunnelbanan av andra människor. Jag prioriterar läsningen framför att titta på TV, iallafall på vardagar. Det är inte ofta jag ser på tv på vardagar, utan jag gör det mest på helger. 

Alla vi som älskar att läsa önskar väl att vi fick mer lästid, eller hur? :) 

14 kommentarer:

  1. Tror också att de flesta önskar sig mer lästid :) Mycket handlar nog om vad man prioriterar också.

    SvaraRadera
  2. Hej! Hör inte till posten, men vill gärna tipsa alla som läser om Adlibris kampanj just nu. Rätt ok om du frågar mig :-) http://www.savly.se/varkanslor-hos-adlibris-alla-bocker-i-kampanjen-for-99-kr/

    SvaraRadera
  3. Tror också att de flesta av oss skulle önska att de hann läsa ännu lite mer ;)

    SvaraRadera
  4. Jovisst önskar man att det fanns mer tid till läsningen alltid :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man vill alltid ha den där extra lästiden :)

      Radera
  5. Jag ser sällan på tv men jag har ju netflix eller ser på olika playsidor :( och slösurfar för mycket. Men har ju hundarna och barnen osv osv osv så det känns som jag inte har så mycket mer lästid för när jag läser mycket då sover jag mindre istället :P Men klart man önskar sig mer lästid!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir netflix för mig mest under helger. Även slösurfar gör jag mer än jag borde. Du har ju fullt upp med hundarna och barnen :)

      Radera
  6. Jag känner alltid att man får ta alla tillfällen i akt liksom. Jag läser i väntan på bussen, på bussen, innan jag skall sova och i reklampauserna när man kollar på tv. Sen så önskar man såklart att man kunde sitta och läsa hela tiden istället för att plugga, men så fungerar ju tyvärr inte världen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi önskar nog alla att vi hade mer lästid :) men så ska ju även vardagen hinnas med :)

      Radera
  7. Badet är mysigt. Jag gör det dock alldeles för sällan då jag alltid blir nervös att tappa boken i vattnet. Men om det är typ en pocketutgåva jag inte är allt för rädd om då vågar jag och gillar det verkligen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar att läsa i badet :) det är så avkopplande men man måste verkligen hålla hårt i boken så den inte trillar i :)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.