onsdag 20 januari 2016

Astrid Lindgren

Jag försöker recensera alla böcker jag läser i denna blogg, eller rättare sagt jag recenserar alla böcker jag läser.

Jag samlar på dessa fina böcker som igår i Astrid Lindgrens samlingsbibliotek utgivna av Rabén & Sjögren. Jag brukar köpa på mig 1-2 st i månaden så jag så småningom har alla hennes böcker. Jag hade tänkt ha en liten Astrid Lindgren utmaning i år där jag ska läsa 1-2 böcker i månaden men jag kände att jag la ner den eftersom jag redan har ett par utmaningar på gång. Det får inte bli en börda eller stress. Så jag la ner Astrid Lindgren utmaningen, men jag kommer givetvis att läsa böckerna.

Tillbaka till det här med att recensera. Jag känner att jag helt enkelt inte kan recensera eller sätta ett betyg på Astrid Lindgrens böcker. Dels är jag så mycket äldre nu när jag läser om hennes böcker och läser vissa för första gången, fast man är aldrig för gammal för att läsa bästa Astrid :) men jag känner att det blir så fel att recensera hennes böcker här i bloggen. Så jag har bestämt mig för att just hoppa över att skriva recensioner på hennes böcker. 

Emil i Lönneberga läste jag ut på 30 min här om dagen. Vilken tokig pojk det där är :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.