lördag 30 januari 2016

Adlibris Marknad samt nytt i hyllan #63

Ni har väl inte missat att Adlibris har slagit upp portarna till en alldeles egen fysisk butik. Butiken kallas kort och gott Adlibris Marknad och ligger på Regeringsgatan 55 här i Stockholm.


Jag har nu äntligen varit där och tittat, det har liksom inte blivit av tidigare av någon anledning. Men nu var jag äntligen förbi här om dagen. Utbudet var helt ok, jag trodde att de kanske skulle ha mer böcker, att butiken skulle vara fylld. Men den var som sagt helt ok jag kommer absolut att gå tillbaka och handla pocketböcker hos dem. Priserna var som på hemsidan, inbundna böcker kostar som de gör på deras hemsida, pocketböckerna kostade mellan 48 kr till 53 kr, toppen. De hade engelska böcker men inte så jättestort utbud. Men att handla pocket är ju toppen med tanke på priset.


Med tanke på priset på pocketböckerna kunde jag inte hålla mig från att köpa ett par. Adler-Olsens har jag väntat på att den ska komma i pocket då jag har hela serien i pocket, jag vill läsa den riktigt snart. Utvandrar-serien har jag velat läsa väldigt länge och jag har velat ha dem i denna utgåva då de är så himla fina så nu blev de äntligen köpta. Grey hade jag egentligen inte planerat att läsa, men nu var det så bra pris på den engelska versionen så jag slog till.

När jag skulle betala i kassan tar affärsbiträdet fram påsen som hon ska stoppa ner mina böcker i och den är genomskinlig. Oj, genomskinlig påse säger jag och hon fattar att jag kanske inte vill skylta med Grey boken på vägen hem, haha. Så hon säger ingen fara jag gömmer den bland de andra böckerna så syns det inte att du har den haha.


10 kommentarer:

  1. Jag hade ingen aning att de har öppnat en butik! Måste ta och kolla in den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De öppnade strax innan jul har jag för mig :) Det är absolut värt ett besök :)

      Radera
  2. Haha :) Synd man bor så långt från sthlm :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo men det blev ju liiite akward om man säger haha :)

      Radera
  3. Bra idé ändå och kul att du hittade lite :) Du påminde mig också om att jag ligger efter i Adler Olsens utgivning :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommer bli flera besök dit :) Jag gillar verkligen hans serier om Avdelning Q. Det är ju så mycket man vill läsa.

      Radera
  4. De där Moberg-böckerna är så fina :)

    SvaraRadera
  5. Måste besöka den butiken nästa gång jag far över till Sverige :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.