tisdag 29 december 2015

Nyårslöftestaggen

Jag har sett denna på ett par bloggar. Jag vet tyvärr inte vem som har ursprungligen har satt ihop den. Jag är egentligen inte en person som ger nyårslöften here we go ändå :)

En klassiker jag lovar att läsa. 
Mina vänner jag har massor av klassiker olösta i min hylla så det borde ju inte vara svårt att klara av detta. Jag har varit sugen på Les Misérables väldigt länge så den ska jag försöka med.

En påbörjad bokserie jag lovar att avsluta. 
Ja alltså jag har ju en drös påbörjade serier. Men Liza Marklunds serie om Annika Bengtsson kan nu inte vara svårt att avsluta med tanke på att jag endast har Järnblod kvar i denna serie.

En bokserie jag lovar att följa.
Som ovan jag borde egentligen inte påbörja några serier utan avsluta men jag känner mig själv tillräckligt för att veta att jag mycket väl kommer påbörja någon ny för mig serie. Vilken serie det blir vet jag dock inte, det visar sig.

En författare (som jag aldrig läst tidigare) jag lovar att läsa något av. 
Oj finns ju massor men vi säger väl Neil Gaiman.

En bok jag lovar att läsa om. 
Jag brukar inte läsa om mina böcker med undantag för Harry Potter. Men med tanke på att jag läste om dem i år kommer jag inte läsa om dem nästa år. Så på denna säger vi pass.

En genre jag läst lite/inget av och lovar att utforska. 
Jag säger som Monika, steampunk. 

Ett seriealbum jag lovar att läsa. 
Läser i stort sett inte seriealbum, enda jag har läst är första volymen av Game of Thrones.

En novell jag lovar att läsa. 
Väldigt sugen på Gillian Flynns En sån som du.

En bok som behandlar ett tufft men viktigt ämne jag lovar att läsa.
Inte en blekaste aning.

En längre ägd oläst bok jag lovar att läsa. 
Ja det finns en hel del att välja mellan. Som ni märker är jag inte så duktig på att ge denna typ av löften. 

En debut jag lovar att läsa. 
Jag är visst inge bra på detta.

En bok eller bokserie (jag tidigare gett upp/dömt) jag lovar att ge en ny chans. 
Jag vet egentligen inte varför jag gjorde denna då mina svar är urtrista. 

Har sett att många redan gjort den men vill du och har inte gjort denna så gör det du med :)

2 kommentarer:

  1. Ha ha, jag klarade inte heller av att svara på allt, nyårslöften ligger inte alls för mig :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.