måndag 23 mars 2015

The comedy of errors av William Shakespeare

Titel: The comedy of errors 
Författare: William Shakespeare
Förlag: Barnes & Noble
Språk: Engelska
Antal sidor: 20
Finns hos: Adlibris / Bokus 

**********************************************************************************************************************
Handling: "The Comedy of Errors" is the story of two identical twins named Antipholus who are separated following a shipwreck 25 years earlier. Antipholus of Ephesus grows up in Ephesus with his mother, while Antipholus of Syracuse grows up in Syracuse with his father. Despite a ban on travel between the two cities, their father, Egeon, travels from Syracuse to Ephesus to try and find his long lost son and wife
 ~Goodreads.com~
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Detta är mitt femte verk kan man säga som jag läser av William Shakespeare. Jag har innan läst Romeo och Julia, The Sonnets och tre korta dikter så detta är min andra pjäs. Jag är så glad att jag äntligen börjat läsa Shakespeare för jag tror nämligen att det kommer att bli ett väldigt trevligt möte mellan oss.

The comedy of errors är en av hans första pjäser samt en av hans kortaste. Jag gillade verkligen att läsa denna, jag känner att det kanske inte är hans bästa verk men jag gillade det ändå mer än vad jag trodde att jag skulle göra. Jag läser på gammal engelska och jag måste säga att pjäsen trots det är lätt att förstå och följa. Den är faktiskt även lite rolig emellanåt och jag tror att jag äntligen faktiskt börjar förstå Shakespeares stortid och han har faktiskt potential att bli en ny favorit, jag är klart imponerad och vill fortsätta läsa hans pjäser. 

Betyg: 3 av 5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.