måndag 16 mars 2015

The Bane Chronicles av Cassandra Clare and others

Titel: The Bane Chronicles
Författare: Cassandra Clare and others
Förlag: Walker Books
ISBN: 978-1-4063-5242-9
Språk: Engelska
Antal sidor: 503
Finns hos: Adlibris / Bokus 

**********************************************************************************************************************
Handling: It is not easy being Magnus Bane. As a warlock, he's often called upon to fix the problems of others. His life has been long, and his loves have been many. And Magnus has a way of making sure he's in the right place at the right - or perhaps wrong - time. The French Revolution, Prohibition, the first great battle between Valentine and the New York Institute...

Magnus was there, and usually in the middle of it. Magnus will never be able to tell all of his tales. No one would believe him. But these eleven stories shed a little light on his often inscrutable character. They are stories he probably wishes had never got out.
 
 ~Goodreads.com~
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Magnus Bane är en av mina absoluta favoritkaraktärer jag träffat på i böcker, älskade att läsa när det handlade om honom i The Mortal Instruments serien och The Infernal Devices serien. Därför var jag riktigt glad när jag äntligen klickade hem denna bok ovan då jag verkligen ville läsa mer om Magnus som jag tycker om så mycket. Men tyvärr levde den inte riktigt upp till förväntningar och jag känner mig lite blåst på konfekten måste jag säga. 

Jag gillar verkligen Magnus, han är rolig, sarkastisk, omtänksam, lite galen och alldeles underbar. Jag skrattar högt flera gånger åt grejer som han gör och framförallt säger, det blir aldrig tråkigt i hans sällskap. Men jag vet inte det var någonting som saknades för att jag skulle älska denna bok så som jag gör med de andra jag läst av Cassandra Clare.

The Bane Chronicles innehåller 11 st noveller om Magnus Banes påhitt och äventyr. De är på ca 40 sidor var som Cassandra Clare har skrivit tillsammans med Sara Rees Brennan och Maureen Johnsson, jag gillade vissa mer än andra. Som alltid älskade jag språket och världen men framförallt humorn som alltid finns i Clares böcker.
Vi får möta Magnus och hans vänner i olika tidsåldrar och på olika platser runt om i världen.

Trots att The Bane Chronicles inte riktigt av någon anledning levde upp till de förväntningar jag hade rekommenderar jag till dig som vill läsa mer om Magnus Bane och till dig som saknar Clares värld och hennes karaktärer.

Alla noveller i The Bane Chronicles:
1. What Really Happened in Peru
2. The Runaway Queen
3. Vampires, Scones, and Edmund Herondale
4. The Midnight Heir
5. The Rise of the Hotel Durmort
6. Saving Raphael Santiago
7. The Fall of the Hotel Durmort
8. What to Buy the Shadowhunter Who Has Everything
9. The Last Stand of the New York Institute
10. The Course of True Love (and First Dates)
11. The Voicemail of Magnus Bane

Betyg: 3 av 5.

Böcker jag läst av Cassandra Clare:
1. City of Bones 
2. City of Ashes 
3. City of Glass
4. City of Fallen Angels

5. City of Lost Souls
6. City of Heavenly Fire

1. Clockwork Angel 
2. Clockwork Prince 
3. Clockwork Princess  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.