lördag 28 februari 2015

Sonnets av William Shakespeare

Titel: Sonnets
Författare: William Shakespeare
Förlag: Barnes & Noble
Språk: Engelska
Antal sidor: 19
Finns hos: Adlibris / Bokus 

**********************************************************************************************************************
Handling: "The Sonnets" of William Shakespeare are a collection of 154 loosely connected 14 line poems. Considered by many to be among some of the greatest love poetry ever written much debate surrounds the context of the poetry. It has been suggested that the work may be semi-autobiographical but no real evidence firmly supports this notion. Regardless of their context, "The Sonnets" can be appreciated individually or as a whole as examples of William Shakespeare's true literary genius.
 ~Goodreads.com~
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Och så är jag igång med att läsa Shakespeare. Det jag ser mest fram emot det är att läsa hans pjäser detta med poesi är inte riktigt min grej och har aldrig varit min grej. Men jag gillade dessa Sonnets mer än vad jag trodde att jag skulle göra och jag är glad att jag läste dem.

Det var ändå väldigt avkopplande att läsa dem, jag gillade vissa mer än andra. Det går inte fort att läsa dem men det gör inget, Shakespeare ska helt enkelt inte läsas fort.

Betyg: 3 av 5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.