fredag 13 februari 2015

Äntligen lagt en beställning på bokhyllor

Äntligen har jag lagt en beställning på Ikeas hemsida på nya bokhyllor. Leveransdatum är 23/2 så ni kan ju förstå att jag längtar till att få göra om i mitt vardagsrum.

Just nu har jag tre st svarta Billy bokhyllor som är proppfulla, det ligger böcker på varandra, på tvären, you name it. Min plan var ju att fortsätta bygga på den och köpa svarta överhyllor samt köpa till någon mer bokhylla. Men den iden fick jag skippa när det visade sig att svart inte var en standardfärg och det gick inte att köpa överhyllor eller ens svarta bokhyllor längre. Ni kan ju tänka er min frustration.

Så jag ilsknade till och efter att ha funderat hur jag nu skulle göra så kom jag fram till att de tre svarta jag har är nog i dåligt skick och gjort sitt eftersom min pappa satte ihop dem helt efterblivet (han ville bara vara snäll men det blev liiite tokigt) Så nu har jag beställt svartbruna, tre större och två mindre, överhyllor, allt jag behöver helt enkelt för att inte råka ut för samma öde igen. Och min pappa kommer inte få sätta ihop dem, det gör jag själv :)

Ett litet tips från mig till er. Om ni ska beställa tunga saker från Ikea och har möjlighet att vänta på era saker någon vecka och inte har någon som kan köra hem era saker utan ni behöver hemkörning. Så är det mycket bättre pris att beställa på deras hemsida och få hem sakerna, de kör hem och bär upp för mer än hälften av vad det kostar om man tar det direkt i butik. Så ett litet tips till er från mig :)

6 kommentarer:

  1. Haha här var det sambon som skulle vara snäll å gjorde det tokigt så här bygger jag saker själv :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha så tokigt det kan bli :) pappa får inte gå i närheten av de nya jag ska klara mig själv :)

      Radera
  2. Skulle också behöva beställa bokhyllor. Få se om det blir senare under året.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Behövs verkligen här om man säger :)

      Radera
  3. Åh! Får man se bilder från hela projektet? Hade varit spännande att få se före och efter :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut :) kommer före och efter bilder när det är klart :) Kul :)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.