fredag 1 augusti 2014

City of Lost Souls av Cassandra Clare

Titel: City of Lost Souls
Författare: Cassandra Clare
Förlag: McElderry Books 
ISBN: 978-1-4424-5688-4
Serie: The Mortal Instrumens #5
Språk: Engelska
Antal sidor: 535
Finns hos: Adlibris / Bokus 
**********************************************************************************************************************
Handling: What price is too high to pay, even for love? When Jace and Clary meet again, Clary is horrified to discover that the demon Lilith’s magic has bound her beloved Jace together with her evil brother Sebastian, and that Jace has become a servant of evil. The Clave is out to destroy Sebastian, but there is no way to harm one boy without destroying the other. 

As Alec, Magnus, Simon, and Isabelle wheedle and bargain with Seelies, demons, and the merciless Iron Sisters to try to save Jace, Clary plays a dangerous game of her own. The price of losing is not just her own life, but Jace’s soul. She’s willing to do anything for Jace, but can she still trust him? Or is he truly lost? Love. Blood. Betrayal. Revenge. Darkness threatens to claim the Shadowhunters in the harrowing fifth book of the Mortal Instruments series.
 ~Bookdepository.com.~
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer:Jag vill inte skriva för mycket för att inte spoila för mycket för er som inte har läst boken och planerar att göra det. Jag gillade den och ger den ett högt betyg men det är något jag saknar som jag inte kan sätta fingret på vad det är.

Fjärde boken slutade med en någorlunda cliffhanger där något händer med Jace. I denna bok får vi reda på vad det är som hände med honom. I den här boken saknar jag just Jace. Han är inte sig själv i denna bok, det är liksom inte samma sak som när han slänger ur sig sina komiska och sarkastiska kommentarer.

Min absoluta favorit karaktär är Magnus Bane, älskar honom, fullkomligt älskar honom, så glad att han får mer och mer utrymme. Simon är också en karaktär som jag älskar. Ler eller skrattar alltid när jag läser om dem två. 

Jordan och Mais relation tråkar ut mig, jag är inte så intresserad av att läsa så mycket om deras relation, det hade inte behövt vara så mycket om deras relation.

Det jag verkligen älskar med Cassandra Clares böcker är den värld som hon har byggt upp, älskar hennes sätt att skriva, skrattar så många gånger åt dialoger som vissa karaktärer säger. Det är i stort sett aldrig tråkigt utan det är spännande hela tiden.

Jag har verkligen tyckt om denna serie och ser verkligen fram emot att läsa den avslutande delen, City of Heavenly Fire men först ska jag läsa ut Clockwork Princess.

Betyg: 4 av 5.

Delar i serien:
1. City of Bones
2. City of Ashes
3. City of Glass
4. City of Fallen Angels

5. City of Lost Souls
6. City of Heavenly Fire

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.