fredag 21 februari 2014

Bokbloggsjerka 21 – 24 februari

Ledsen att uppdateringen har varit som den har varit på min blogg de senaste veckorna. Det har varit full fart på jobbet med nya system, jag är helt slut. Så det har inte blivit så mycket dator tid när jag har kommit hem utan jag har mest läst i mina böcker. Men till helgen hoppas jag få igång bloggen igen :) samt läsa och kommentera era fina bloggar :)

Denna vecka undrar Annika: Om du bara fick läsa en bok för resten av ditt liv, vilken skulle det vara?

Oj jisses vilken skrämmande tanke :) Det känns nästan som att jag har blivit frågad vem som är mitt favoritbarn (fast jag inte har några barn, men jag kan tänka mig att det är så det känns). Usch det är ett val jag aldrig skulle vilja/behöva göra.

Men om jag nu måste välja endast en bok så väljer jag Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón. Jag tjatar om denna bok hela tiden men jag älskar den, älskar den. 

Trevlig helg på er.

20 kommentarer:

  1. Aha, en bok som står oläst i min hylla. Spännande!

    SvaraRadera
  2. Ett smart val är verkligen att välja en bok man tror man kommer gilla eller en som man vet att man gillar, men vilken hemsk tanke det var!!

    SvaraRadera
  3. Måste läsa den där boken känner jag! ;) Och lite frånvaro från datorn/bloggen är nog bara nyttigt ibland.

    SvaraRadera
  4. Jag har lite svårt för de där latinska författarna, men hans tidigare bok "Marina" var inte så dum ändå.

    SvaraRadera
  5. En tjock bok är nog smart att välja. Jag tyckte inte så mycket om Vindens skugga, men skulle kanske ge den en chans till.

    SvaraRadera
  6. Jag gillar Zafón också och skulle kunna tänka mig att läsa om den.

    SvaraRadera
  7. Jag valde också Vindens skugga. Och jag ser att du läser Boktjuven nu, precis som jag. Sammanträffande :)

    SvaraRadera
  8. Köpte Vindens skugga för ett tag sen och hoppas att få tid (och lust?) att läsa den snart!

    SvaraRadera
  9. Hörde så otroligt mycket gott om Vindens skugga, och visst var den helt okej, men för mig blev den aldrig fantastisk.

    SvaraRadera
  10. har både Vindens skugga och Ängelns lek i bokhyllan, men har inte läst dem. Borde verkligen göra det snart för jag har hört att de är otroligt bra!

    SvaraRadera
  11. Ja den är inte fel, den har jag faktiskt läst, har även 2 andra med samma författare.Mia

    SvaraRadera
  12. Vilken bok ska man välja då, om inte en man älskar!

    SvaraRadera
  13. Ja, självklart ska man välja Vindens skugga. Hur kunde jag glömma den?!

    SvaraRadera
  14. Den boken har jag inte läst. Spännande!

    SvaraRadera
  15. En favoritförfattare även här!

    SvaraRadera
  16. Den är riktigt bra! Har inte läst de andra han släppt men ska så småningom.

    SvaraRadera
  17. Spännande val. Har själv inte lyckats ta mig igenom den tyvärr, började tyvärr läsa vid fel tillfälle i livet tror jag, men vill verkligen läsa den!
    Skönt med lite paus från bloggen ibland också, verkligheten måste få komma först!

    SvaraRadera
  18. Jag gick oxå på favoritböcker, tänk om en väljer nått en inte läst innan och sen är den boken kass... Nej, favoriter måste det bli!

    SvaraRadera
  19. Inte läst något av Ruiz Zafón. Tack för tipset.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.